Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din analiza realizată de Upply pentru al treilea trimestru al anului reiese că prețul motorinei la pompă a rămas ridicat, fiind, pentru țările din graficul alăturat, în medie cu 11% peste cel din al doilea trimestru din 2022, adică de 1,9 euro/l.

Multe țări europene au redus taxa pe combustibil pentru a limita impactul creșterii prețurilor și potrivit grupului Transport & Environment acest lucru a costat în total guvernele UE peste 15,8 miliarde de euro. Dar, deși intervenția statelor a redus presiunea asupra furnizorilor și clienților, prețurile motorinei la pompă au crescut în continuare, în medie, cu 26%.

Potrivit Administrație Informației din SUA (EIA), prețul țițeiului WTI a fost în medie de 108,72 de dolari/baril în al doilea trimestru al anului și de 93,18 dolari/baril în al treilea.

Dar Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (OPEC), care asigură 30% din producția mondială de petrol, a anunțat recent o reducere cu două milioane de barili/zi începând din noiembrie, adică aproximativ 2% din oferta globală. Prin urmare, nimeni nu poate prezice cu certitudine prețul WTI în lunile următoare, dar o creștere pare cel mai realist scenariu.

Costurile cu motorina reprezintă, de obicei, o treime din costurile totale de transport, dar de când cu aceste scumpiri pot ajunge la 50%.