Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșterea a fost determinată, așa cum apreciază specialiștii Upply, mai ales de scumpirea motorinei. Și, deși amenințarea recesiunii este la orizont, factorii inflaționiști rămân foarte puternici.

Situația economică – mai ales inflația, care conform Institutului de Statistică din Franța a crescut cu 5,2% într-un an – afectează din ce în ce mai mult moralul francezilor, alături de creșterea cu 28% a prețurilor la energie, care au făcut să se scumpească în mai alimentele (cu 4,2%), serviciile (cu 3,2%) și bunurile industriale (cu 2,9%).

Francezii au simțit cu atât mai mult creșterile de prețuri cu cât inflația le-a scăzut puterea de cumpărare cu 1,9% în primul trimestru al anului. Consumul, principalul motor al creșterii economiei franceze, a scăzut cu 1,3% în aceeași perioadă față de ultimul trimestru din 2021, iar apoi a scăzut cu încă 0,4% în aprilie față de martie, gospodăriile mai ales reducându-și achizițiile de alimente. Deci sunt tot mai multe aspecte care indică faptul că vorbim de recesiune.

În acest context, prețurile de transport rutier au continuat și ele să crească: indicele Upply Freight Index arată o creștere de 0,7% în mai față de aprilie, mai mult sau mai puțin aliniată la creșterea costurilor de transport. Creșterea rămâne semnificativă, dar ea a scăzut mult, fiind cea mai mică creștere lunară observată în 2022, mult mai mică decât cea de 3% din martie și cea de 4,4% din aprilie.