Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 11 februarie, portalul danez Shippingwatch.dk a relatat știrea privind un proces intentat de grupul danez A.P. Møller-Mærsk împotriva companiei Evergreen din Taiwan pentru a cere 300 de milioane de coroane daneze (aproximativ 40 de milioane de euro) drept despăgubiri pentru daunele cauzate de blocarea canalului Suez timp de o săptămână, cauzată în martie 2021 de nava de containere Ever Given. Vestea a fost confirmată ulterior, pe 13 februarie, de un purtător de cuvânt al Maersk.

Potrivit purtătorului de cuvânt, procesul a fost intentat la Înalta Curte Maritimă și Comercială din Danemarca, „deoarece Maersk a suferit pierderi în legătură cu blocarea Canalului”. Procesul de despăgubire implică nu doar Evergreen, ci și armatorul japonez Shoei Kisen Kaisha, care deține nava și o închiriază companiei taiwaneze, și compania Bernard Schulte, care o operează.

Deversarea Ever Given a ținut la sol aproximativ 260 de nave, iar dacă instanța va da curs cererii Maersk, exemplul acesteia ar putea fi urmat de alte companii care au fost întârziate, provocând o prăpastie în bilanțul Evergreen într-un moment care nu arată bine pentru transportatorii de containere.