Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autoritatea Canalului Suez a anunțat o creștere a tarifelor între 5% și 10%, în funcție de mărimea și categoria navei, ceea ce a determinat creșterea costului transportului maritim de mărfuri între Asia și Europa în perioada de vârf a conflictului ucrainean. 

Potrivit unui anunț emis pe 27 februarie, majorările urmau să intre în vigoare pe 1 martie. Petrolierele vor înregistra o creștere a tarifelor de 5%, cisternele de gaz natural lichefiat – de 7%, iar cisternele de GPL și de produse chimice, de 10%. Containerele sunt supuse unei creșteri de doar 10% în direcția nord, în timp ce tariful rămâne neschimbat în direcția sud.

Autoritatea a anunțat, de asemenea, că programul de lărgire suplimentară a canalului se va încheia în 2023. Lucrările au fost decise după accidentul în care a fost implicată nava de containere Ever Given, care a blocat navigația timp de o săptămână. Autoritatea a decis apoi să extindă al doilea canal, paralel cu cel inițial, cu 10 km între El Ballah și lacurile Amari, să lărgească o secțiune de 30 km cu 40 m și să mărească adâncimea cu 6 m în partea în care Ever Given a eșuat.