Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acordul reprezentanților instituțiilor UE cu privire la o nouă directivă privind taxarea utilizării infrastructurii rutiere (Eurovignette) este întâmpinat cu rezistență chiar în interiorul Parlamentului European (PE). Astfel, Conservatorii și Verzii din PE resping la unison rezultatul negocierilor.

Compromisul la care s-a ajuns după 4 ani de negocieri prevede că taxa pentru camioane va fi plătită în viitor în funcție de numărul de kilometri parcurși și nu pentru o anumită perioadă de timp. Scopul anunţat al noului regulament este de a reduce emisiile de gaze dăunătoare mediului și descongestionarea traficului, iar celor care poluează mai mult ar trebui să li se ceară să plătească mai mult. Cu toate acestea, compromisul nu a fost încă aprobat de statele membre și de plenul PE și nu pare să fie un succes sigur.

Lacunele din reforma planificată însemnă practic că obiectivele Acordului Verde European ar fi atinse numai pe hârtie, a criticat negociatorul grupului Conservator PPE, austriaca Barbara Thaler. În schimb, acordul oferă avantaje doar anumitor ţări și duce la denaturări ale pieței libere, defavorizând transportul feroviar. „Soluția propusă pentru diferențierea tarifelor, inclusiv în funcţie de emisiile de CO2, nu va mai aduce mărfuri pe calea ferată, ci dimpotrivă. Camioanele ar dobândi un avantaj semnificativ față de transportul feroviar de marfă”, a subliniat Thaler.

În acelaşi timp, din cauza numărului mare de excepții (de exemplu, țările cu acorduri de concesiune de taxare a infrastructurii), noile reglementări vor afecta în primul rând Germania, Austria, Olanda și Belgia. Prin urmare, nu vom putea avea o taxă europeană uniformă pentru camioane.