Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În Germania se lucrează în prezent la extinderea legăturii dintre Stuttgart și Ulm, „proiectul secolului“ în materie de infrastructură pentru trafic, deoarece se desfășoară la înălțime foarte mare. Iar noile trailere modulare autopropulsate MSPE de la Cometto, care pot transporta 350 t, sunt implicate activ în lucrări, ca parte a flotei companiei Wiesbaue, unul dintre partenerii consorțiului Max Bögl / Porr, care se ocupă de întreaga lucrare.

Proiectul implică ridicarea podului Filstal, lung de 485 m, care va avea două șine de cale ferată și a cărui structură impresionantă se înalță deasupra văii de Mühlhausen im Täle, la înălțime de 85 m – fiind al treilea cel mai înalt pod de cale ferată din Germania și cea mai mare structură unică a Deutsche Bahn AG pe această nouă rută, după gara principală din Stuttgart. Începând cu 2022, trenurile de mare viteză vor traversa podul în doar șapte secunde, cu 250 km/h.

O fază a proiectului a presupus transportul unui cofraj albastru de 85 m lungime, pe A8 spre München, operațiune care a fost pregătită minuțios și din timp, inclusiv prin determinarea forțelor care vor acționa asupra trailerului Cometto.

Deoarece în vale există un permanent curent de aer, a fost luat în considerare și vântul: pentru a se garata stabilitatea în toate fazele transportului s-au făcut calcule pentru viteze ale vântului de 36, 72 și, în caz de furtună, 100 km/h.

Firma Wiesbauer din Bietigheim-Bissingen a fost prezentă pe șantier de luni de zile cu diverse macarale mobile și acesta a fost un argument puternic să i se acorde și contractul pentru transportul de mare tonaj, atunci când l-a solicitat. Dar acest tip de transport reprezenta o noutate pentru Wiesbauer, care nu a mai cumpărat până la final de 2019 vehicule autopropulsate, și care a optat pentru Cometto. În total este vorba de 20 de axe SPMT cu încărcare pe axă de 48 t și de două unități Power Pack de 202 kW. În ciuda pandemiei de Covid-19, comanda a ajuns la timp la locul proiectului.

Cofrajul a fost mutat folosindu-se pe o parte două MSPE cu patru axe așezate una lângă alta, iar pe o parte, la circa 58 m distanță, șase axe MSPE aparținând unei alte firme de transport.

Calculele realizate în avans au indicat o înclinație laterală maximă admisă de 4,58% cu o viteză a vântului de 72 km/h și pentru a se respecta aceste valori transportul a fost devansat cu o zi, deoarece în ziua programată inițial fusese prognozată o furtună care ar fi pus în pericol operațiunea.

Cablul de date dintre unitățile Power Pack a fost programat astfel încât întregul grup de vehicule să poată fi mișcat cu o singură telecomandă radio, și de-a lungul podului s-a trasat o linie de ghidare pe care transportul trebuia să se miște cu precizie absolută.

Convoiul s-a deplasat cu 0,5 km/h de la piciorul dinspre Ulm al podului până la piciorul dinspre Stuttgart, pe 485 m, iar înclinația a fost supravegheată atent în timpul operațiunii, astfel că nu s-a depășit niciodată valoarea de 1,5% și totul a fost în siguranță. Cu puțin înainte de poziția finală, consorțiul a instalat o pistă de transfer încrucișat care ulterior a mutat cofrajul în poziția celei de-a doua axe a podului. Pentru asta a fost nevoie de a doua combinație Cometto SPMT cu două axe așezate una lângă alta, care a preluat încărcătura și ca rezultat distanța dintre suporți a crescut până la 71,90 m și greutatea totală a încărcături și vehiculelor a ajuns la circa 438 t. Combinația a pornit în direcția Stuttgart, boghiurile cu șase axe fiind setate din nou cu 17,40 m și, după mutarea cofrajului, s-a așezat pe a doua pistă de transfer încrucișat, după o măsurare prealabilă a poziției de către inginerii de la fața locului și după reducerea cu 20% a puterii Power Pack, cu ajutorul telecomenzii. Convoiul s-a mișcat cu precizie milimetrică în poziția dorită, reprezentanții companiilor implicate fiind de părere că totul a fost executat perfect.