Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Timpul Estimat de Sosire (ETA) se poate modifica de până la 10 ori în transportul maritim, acolo unde, ca și în transportul de grupaj, estimările precise sunt dificil de atins în condițiile de piață de astăzi, a declarat Luiza Carpov, CEO Yawo Services, companie de freight forwarding, în cadrul Galei Premiilor Tranzit, ediția 2022, eveniment ce a avut loc la București.  

Cu cât timpul de tranzit este mai scurt, cu atât ETA este mai precis, iar aici sunt incluse serviciile premium din transportul aerian, așa cum sunt cele de charter sau curier la bord. Însă, așa cum a explicat Luiza Carpov, pe partea de grupaj și în transportul maritim un timp de livrare cât mai precis este dificil de atins, mai ales că sunt de luat în calcul mai multe aspecte, inclusiv condițiile actuale – lipsa de echipament, congestiile portuare, diversele restricții pandemice. „Conform analizei noastre, pe timpul transportului, ETA se poate schimba de până la 10 ori și trebuie să ne asigurăm că ne bazăm pe oameni, exceptând digitalizarea, care să verifice toate aceste informații și să le pună cap la cap astfel încât să ajungă ceea ce trebuie la client“, a declarat managerul Yawo Services.

Luiza Carpov – Yawo Services

Avantajul Project 44, platformă de vizibilitate în supply chain, este acordarea unei predicții pe baza factorilor exteriori, cum ar fi traficul sau vremea, pe lângă ETA oferit de liniile de transport. „Le oferim clienților noștri nu mai puțin de trei ETA, cel mai precis fiind cel al nostru, bazat pe Machine Learning“, a explicat și Piotr Michoński în cadrul panelului despre digitalizarea în din cadrul Galei Premiilor Tranzit Logistica.

Mai în amănunt, Luiza Carpov a menționat că pentru un timp de livrare cât mai precis, în freight forwarding este foarte importantă digitalizarea documentelor, lucru pe care compania îl dezvoltă pentru a eficientiza procesul de transport. „Lucrăm să avem toate documentele automat inserate în sistemele noastre de la clienți, pentru ca noi la rândul nostru să ne asigurăm că avem toate documentele atunci când acestea sunt cerute pentru procesele vamale, de exemplu“, a spus aceasta.

Piotr Michoński – Project 44

Avantajul dat de algoritmii de Machine Learning

Project44, un dezvoltator de software care a început în America, se ajută de algoritmi de Machine Learning pentru a oferi o soluție avansată de vizibilitate a comenzii, liniei și ajunge până la vizibilitate asupra fiecărei unități de transport, inclusiv din transport aerian, maritim, feroviar, camioane, inclusiv grupaje, coletărie și distribuție finală. În cifre, vorbim de 140.000 de integrări multimodale și 2,7 milioane de camioane monitorizate, cu peste 1 miliard de transporturi anual. FedEx, Amazon, Dunlop, Goodyear, Lenovo, Unilever sau Kühne Nagel sunt printre utilizatorii Project 44 la nivel global. Anul acesta, grupul își propune să intre susținut și pe piața românească.

Mai multe despre ce presupune digitalizarea în supply chain veți afla din articolul dedicat pe care îl vom publica în noul număr al revistei Tranzit.

Întârzierile sunt imposibil de evitat, însă digitalizarea oferă un grad mai mare de predictibilitate în supply chain, iar acest lucru îi ajută pe clienți să reacționeze mai ușor la schimbările care pot apărea pe parcurs. Despre ce înseamnă cu adevărat digitalizarea în procesele de supply-chain și cum putem asigura vizibilitatea mărfurilor au vorbit Luiza Carpov, CEO al companiei de freight forwarding Yawo Services, și Piotr Michoński, Regional Sales Director CEE, project44, în cadrul GALA PREMIILOR TRANZIT LOGISTICA, 2022.

Pentru un freight forwarder, digitalizarea este extrem de importantă, a afirmat Luiza Carpov, CEO Yawo Services. Compania a început cu sistemul de Track & Trace, procesul fiind unul semi-automat, parte din informații fiind extrase de la liniile maritime și aeriene, „dar a trebuit să inserăm manual și alte informații cum ar fi poarta de cargo, punctul de pick-up și data de livrare“. Astfel, după câteva transporturi „care nu au mers așa cum am plănuit“, casa de expediții a pus accentul pe dezvoltare și a crescut gradul de digitalizare. „Verificăm transporturile în timp real prin GPS, ceea ce se dovedește a fi puțin mai dificil pe relația China, muncim mai mult pentru a ține legătura cu transportatorii, agenții și liniile. Menținem informația la un nivel de detaliu, pentru că în special în aceste perioade dificile, cel mai important pentru clientul nostru este să fie informat. Ne confruntăm cu multe întârzieri și este important pentru partener să știe toate aceste detalii pentru a-și planifica linia de producție și activitatea“, a explicat Luiza Carpov. Oficialul Yawo consideră că în freight forwarding întârzierile sunt imposibil de evitat, cu excepția serviciilor urgente – de tipul Time Critical.

La rândul său, Piotr Michoński, Regional Sales Director CEE, project44, companie care integrează diferite soluții de telematică într-o singură interfață și are poate urmări circa 98% din flota de transport intermodal din Europa, a explicat că transporturile FTL sunt și cel mai ușor de monitorizat, deoarece procesul de încărcare are loc într-un singur loc și de aceea este mai ușor de urmărit GPS-ul sau telefonul șoferului. „Grupajele sau transporturile pe ultima milă sunt cu totul o altă poveste. Presupun mult mai multe notificări, diverse status-uri ale mărfii etc. Vrem să dezvoltăm această soluție. La nivel global, avem un ETA pe 2,5 milioane de transporturi (maritime, aeriene, rutiere, feroviare) de 91%.“

Mai multe despre cum pot fi îmbunătățite procesele din supply chain prin digitalizare veți afla în noul număr al revistei Tranzit din luna mai.