Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kögel a dezvoltat o nouă protecție antiîmpănare spate – obligatorie din septembrie 2021 în întreaga Europă, conform amendamentului directivei EU UN/ECE R58 – care crește siguranța. Protecția antiîmpănare nu numai că are nevoie de noi proprietăți geometrice, dar trebuie să reziste și la forțe de două ori mai mari decât înainte, deoarece noua directivă cere absorbția unor forțe duble, brațe extinse ale consolei și o reducere de la 550 la 450 mm a distanței maxime față de sol. Aceste caracteristici însă duc la o greutate proprie mai mare a semiremorcilor și de aceea inginerii Kögel au venit în paralel cu inovații de ultimă oră, care să permită și păstrarea durabilității vehiculelor.

Din martie, Krone își va echipa treptat vehiculele cu o protecție spate antiîmpănare cu design nou, care va crește semnificativ siguranța pasivă în trafic. Asta deoarece pe 1 septembrie 2021 va intra în vigoare, pentru toți producătorii de vehicule comerciale din Europa, un amendament al unei directive UE, UN/ECE-R 58 ÄS 03, ce are la bază un studiu german referitor la accidente, conform căruia 60% din coliziunile spate dintre autoturisme și camioane/semiremorci sunt fatale.

Pentru a respecta noile reglementări, Krone a dezvoltat o nouă generație a protecției spate antiîmpănare care are ca scop principal reducerea numărului de incidentelor fatale cu până la 78% și de accidente serioase cu până la 49% în cazul coliziunilor cu autoturisme.

Noua directivă UE cere o dublare a absorbției forței, brațe levier mai lungi și o reducere a distanței maxime față de suprafața drumului de la 550 la 450 mm.

Pentru a respecta aceste cerințe, Krone a folosit oțeluri cu granulație fină de înaltă rezistență și materiale cu grosimi mai mari și au reproiectat complet întreaga gamă de protecție antiîmpănare spate, ceea ce a dus la un sistem modular pentru Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner și Dry Liner, dar și pentru semiremorcile bolțate. Printre avantajele de care vor beneficia utilizatorii se numără partea din spate complet reproiectată, folosirea unor materiale de calitate mai bună și sistemul modificat de suspensie, care aduc mai multă siguranță în trafic, construcția nouă mai puternică și mai durabilă datorită noilor materiale, galvanizarea, acoperirea catodică și vopsirea cu pudră a noii protecții spate, pentru protecție maximă anticoroziune, montarea retrofită mult mai ușoară a unor componente opționale și reparația mai ușoară, mai rapidă și mai ieftină în caz de accident, datorită reducerii numărului de componente.

Această siguranță mai mare influențează însă caracteristicile produsului: greutatea noii protecții crește cu circa 22 kg masa proprie a semiremorcii, prețul este cu cel puțin 200 de euro mai mare din cauza dimensiunilor cerute de lege, greutății mai mari și folosirii unor materiale diferite, iar protecția spate este supusă unui risc mai mare de contact, câtă vreme se micșorează distanța până la sol cu 100 mm. De aceea Krone oferă protecții suplimentare, opțional, pentru partea spate.