Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit unei informari a Trans.INFO, industria de transport poloneza doreste schimbarea Pachetului Mobilitate, iar in acest sens are loc pe 28 iunie un protest al companiilor de transport si al soferilor de camioane. Cu actiunea lor, protestatarii doresc ca lumea sa sa constientizeze rolul pe care transportul il joaca in economie, aratand care sunt consecintele blocajelor iresponsabile. Protestul, care va avea loc in UE, nu se va baza pe blocarea drumurilor sau pe viteze reduse, ci va consta din refuzul de a incarca/descarca, de a alimenta vehiculele si de a finaliza contractele de transport

, asa cum a explicat Marek Jarocki, coordonatorul grupului care a organizat actiunea, un specialist in logistica ce lucreaza la o companie de transport. „Presupunem ca nici industria de transport si nici companiile de transport nu isi permit o greva pe termen lung sau blocarea drumurilor. In plus, greva de o zi nu va afecta negativ restul societatii, dar in aceasta forma suntem capabili sa o sensibilizam. Consideram ca, daca nu vom alimenta vehiculele cu combustibil, acest lucru va influenta taxele, deoarece platim destul de multe cand alimentam. In plus, vrem sa influentam si companiile de unde alimentam, care au o pozitie puternica in negocierea cu guvernele. Speram ca o astfel de zi in care nu vom folosi serviciile lor le va convinge sa sustina initiativa noastra, ca vor apela la guvernele statelor lor si vor spune ca ceva este gresit.“
Mai mult de 7.000 de expeditori au declarat ca vor participa la greva, alaturi de 90% din cei 11.000 de soferi chestionati. Presupunand ca o casa de expeditii coordoneaza in medie 10 vehicule, participarea indirecta la protest presupune in jur de 70.000 de camioane coordonate de expeditorii polonezi, adica 20% din toate vehiculele din traficul international inmatriculate in Polonia.
Grupul care organizeaza protestul, cu 769 de urmaritori pe Facebook, a obtinut si sustinerea Uniunii Poloneze de Transport. Dar Transport&Logistics Poland, o asociatie profesionala care reprezinta companiile mari din aceasta tara, si care este si ea total impotriva oricaror modificari ale legislatiei din transport, nu participa la proiect, nici nu asteapta multe de la acesta si nici nu a auzit de vreun transportatori implicat, ci doar de case de expeditii.