Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oficiului Federal pentru Transportul Mărfurilor, așa cum este cunoscut BAG în rândul transportatorilor, a început să accepte cereri pentru înscrierea în programul german de finanțare pentru reînnoirea parcului de camioane. Anvelopele eficiente din punct de vedere energetic nu mai sunt o condiție prealabilă pentru a primi o subvenție de până la 15.000 de euro.

Noutatea a fost anunțată miercuri de Asociația Federală pentru Economie, Transporturi și Logistică (BWVL). Cu toate acestea, BAG-ul continuă să solicite dovezi că un vehicul existent a fost scos din uz până la sfârșitul anului.

Inițial, criteriile de eligibilitate pentru prima de la stat prevedeau că vehiculele ce trebuie achiziționate să fie Euro 6 și echipate cu anvelope de clasă de eficiență energetică A sau B cu rezistență optimă la rulare în momentul livrării. Potrivit asociației, această cerință a fost restricționată în favoarea solicitanților la începutul programului ENF, ceea ce a dus la o rulare imensă a fondurilor BAG. Excepția, așa cum este prevăzută acum în regulament este: „În cazul în care noul vehicul nu poate fi echipat cu anvelope de clasă de eficiență energetică A sau B (nici atunci când sunt livrate de producătorul original al echipamentului, nici prin echipare retrofit), deoarece clasele de eficiență menționate sunt indisponibile permanent pentru acest vehicul sau nu corespund utilizării vehiculului, acest lucru nu este dăunător dacă toate celelalte cerințe sunt îndeplinite pentru finanțare.” Potrivit BWVL, această circumstanță trebuie dovedită autorității de acordare a licențelor

Ministerul Federal de Transport din Germania promovează înlocuirea camioanelor vechi cu unele noi cu tehnologii curate de propulsie produse în 2021. Vehiculele vizate sunt cele de cel puțin 3,5 tone (clasele N2 și N3).

Germania lansează programul Rabla pentru camioane. Vehiculele din clasele N2 și N3, cu MTMA de minimum 7,5 tone sunt cele eligibile pentru a primi o finanțare de până la 15.000 de euro.

Ministerul Federal de Transport vrea ca aceste camioane să fie înlocuite cu tehnologii mai noi, fie eletrice, pe hidrogen sau motor convențional din clasa Euro 6. Potrivit BAG, transportatorii care aplică în programul Rabla pentru camioane pot primi această finanțare dacă casează camioane vechi Euro 3, Euro 4 sau Euro 5 înmatriculate în Germania în ultimele 12 luni. Noile camioane trebuie să fie echipate cu sisteme de asistență la rulare, dar și cu anvelope specifice cu rezistență optimă la rulare. În program sunt finanțate și achizițiile de remorci inteligente – cum ar fi cele dotate cu sisteme de măsurare a presiunii din anvelope sau care beneficiază de prelungiri aerodinamice. Subvenția poate ajunge la 5.000 de euro în aceste cazuri.

Înscrierile în program se fac doar electronic începând cu data de 26 ianuarie prin intermediul Oficiului Federal pentru Transportul Mărfurilor accesând portalul eService https://antrag-gbbmvi.bund.de/