Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mads Østberg, pilotul norvegian cu peste 250 de starturi în raliuri, inclusiv 139 la cel mai înalt nivel în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), vine în România pentru a participa la ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri, Tess Rally Brașov, care are loc în weekendul 27-29 octombrie. Østberg a obținut o victorie notabilă la Rally de Portugal (WRC) în 2018 și a obținut 18 podiumuri în cariera sa.

După ce a câștigat cu succes Raliul Ungariei, ultima etapă a Campionatului European de Raliuri (ERC) și a ocupat locul 1 în clasamentul general, Mads Østberg a acceptat invitația, făcută de CB Rally Vest și DTO Rally, de a concura în România. Trust Motors, importatorul oficial al mărcii Citroën în țară, împreună cu Citroën Racing, au contribuit la venirea sa în România.

La etapa de la Brașov, Østberg va concura cu o mașină de ultimă generație, Citroen C3 Rally 2, pusă la dispoziție de echipa DTO Rally. Acesta va avea oportunitatea de a testa ultimele evoluții ale mașinii și de a se bucura de probele ofertante ale etapei din Brașov.

Mads Østberg a avut un succes deosebit în cariera sa, susținut de-a lungul anilor de Citroën Racing și câștigând titlul mondial la WRC2 în 2020 la volanul unui Citroën C3 R5.

Etapa a treia a raliului Dakar, de la Alula la Ha’il, s-a desfășurat pe un traseu de 669,15 km, din care 447 km de cursă specială, în regiuni bogate în istorie, câtă vreme Ha’il a fost o răscruce de rute comerciale ce lega Europa de Asia. Echipajele au avut de înfruntat și precipitațiile, uneori torențiale – din cauza cărora pentru cicliști și șoferii de autoturisme traseul a fost scurtat la 377 km – și canioanele din jurul pistelor nisipoase și uneori stâncoase. De aceea navigația a jucat un rol decisiv în obținerea unui rezultat bun, multe piste inducând concurenții în eroare.

În cursa camioanelor, Martin Macik (MM Technology) a câștigat a treia etapă de la ediția din acest an a Dakar – fiind urmat de olandezul Gert Huzink (Riwald Dakar Team), la 2’39”, și de cehul Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra Zm Racing), la 4’07” – dar rămâne al cincilea în clasamentul general, din cauza timpului pierdut în etapa a doua. Liderul clasamentului general după două etape, cehul Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), a fost abia al zecelea în etapa a treia, la 25’56” de învingător, astfel că în clasamentul general acum îl devansează Jaroslav Valtr, cu 5’45”, iar pe locul al treilea se află olandezul Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), la 16’13” de lider.