Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În timp ce mobilizarea transportatorilor împotriva creșterii prețului la motorină ia amploare, pe 24 iunie, ministrul Italian al Economiei a semnat decretul de prelungire până pe 2 august a reducerii accizelor la carburanți pentru toată lumea la pompă, care urma să expire pe 8 iulie. Totuși, această măsură nu este pe placul transportatorilor, deoarece elimină rambursarea trimestrială pentru vehiculele comerciale cu o masă totală mai mare de 7,5 tone cu motoare Euro V și Euro VI. Acest lucru este reiterat într-o scurtă circulară emisă pe 8 iunie de către Agenția Vamală, care precizează că, pentru al doilea trimestru, transportatorii nu pot depune cererea respectivă.

Referitor la reducerea generalizată a accizelor și la suspendarea rambursării pentru transportul rutier de mărfuri, a revenit președintele Anita, Thomas Baumgartner, potrivit căruia, în lipsa unor măsuri corective pentru transportatori, este mai bine să nu se prelungească reducerea: „Suntem foarte îngrijorați de zvonurile care circulă în aceste zile despre efectele unei posibile prelungiri a reducerii accizelor până în septembrie, în mod generalizat, fără a pune în valoare companiile de transport care în ultimii ani au investit și continuă să investească în vehicule moderne și care cred cu tărie în tranziția ecologică. În așa măsură încât am prefera ca măsura să nu fie prelungită, având în vedere că sectorul nu a beneficiat de ea, și datorită faptului că reducerea accizelor a fost absorbită de creșterea prețurilor la carburanți, beneficiind doar companiile petroliere”. Luna iunie s-ar putea încheia cu o relansare a protestului transportatorilor, care ar putea începe in Sardinia, unde asociația Autotrasportatori Sardi Riuniti a confirmat oprirea regională, cu o posibilă blocare a porturilor și a principalelor platforme logistice și industriale. Între timp, asociația Ruote Libere s-a întâlnit cu prefectul din Cagliari, căruia i-a cerut să impună un preț maxim pentru motorină până la sfârșitul anului, propunând cifra de 1,6 euro pe litru, adică prețul mediu din 2021.

De luni, 4 mai, ora 9.00, companiile de transport rutier din Italia pot beneficia de cea de-a doua etapa a compensarii unor parti din taxele de autostrada platite pentru vehiculele comerciale in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2019. Aceste solicitari pot fi trimise electronic pana pe 24 mai 2020, ora 14.00.

Rezolutia Ministerului Transporturilor, din 29 aprilie 2020, raporteaza si procentele de reducere, care depind de valoarea totala a taxelor platite in 2019 si de clasa de mediu a camionului. Astfel, companiile sau consortiile care au cheltuit cel putin 200.000 de euro pe an pe taxe de autostrazi au dreptul la rambursare, cu sume care depind de suma cheltuita, pana la maximum 13% din cifra de afaceri anuala.
 
Pentru companiile cu cifra de afaceri de la 200.000 la 400.000 de euro, vehiculele Euro 5, 6 sau cu actionare alternativa au o scutire de 5%, cele Euro 4 de 1% si cele Euro 3, 0,5%. Pentru cele cu cifra de afaceri de pana la 1,2 milioane de euro, scutirile sunt intre 1 si 7%, pentru cele pana la 2,5 milioane de euro, intre 2 si 9%. Pentru companiile cu cifra de afaceri de pana la 5 milioane de euro, reducerea e cuprinsa intre 3 si 11%, iar pentru cele cu CA de peste 5 milioane de euro, este de 4 – 13%.