Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Traficul rutier de vehicule grele din Italia a atins volumele anterioare pandemiei, potrivit raportului de specialitate al Confederaţiei de Transport şi Logistică din Italia (Conferta). Această concluzie vizează în special circulaţia vehiculelor grele, aşa cum reiese din circulația mărfurilor pe traversările alpine (+ 6,8% față de 2019).

Revenirea puternică a producției industriale italiene în 2021 (+ 11,8%) a dus la o redresare consistentă a comerțului exterior, a importurilor și exporturilor și, în consecință, la o bună redresare a sectoarelor de transport şi de logistică. De asemenea, mărfurile pe bază de cauciuc (în special pentru industria anvelopelor, dar nu numai) manipulate pe calea aerului au înregistrat o creştere importantă, ceea ce a permis recuperarea integrală a volumelor din 2019, pentru care aeroportul Malpensa din Milano a reușit să gestioneze aproape 73% din întregul trafic național,  se arată în raportul Conferta.

Nici traficul feroviar nu și-a întrerupt creșterea, atât în ​​ceea ce privește distanţele parcurse pe tren (+13,5%), cât și tonele de mărfuri transportate (+16,6%).

Tendința în sectorul maritim a fost mai variată, unde o redresare substanțială a traficului de containere gateway până la volumele pre-pandemiei a fost însoțită de o creștere consistentă a transferului de încărcături de marfă (legată de performanța Gioia Tauro) și de o scădere substanțială a transportului de lichide vrac (-10,4%). Traficul Ro-Ro a evoluat, de asemenea, pozitiv, redresându-se și depășind volumele din 2019. Cu toate acestea, viitorul pare foarte incert din cauza conflictului ruso-ucrainean, apreciază reprezentanţii Conferta.