Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele pentru transportul de containere între Asia și China continuă să crească, dar două companii de transport maritim anunță măsuri pentru a le opri sau pentru a le încetini creșterea. Pe ruta Shanghai și Rotterdam, tarifele de transport de containere de 40 de picioare au depășit pragul de 14.287 de dolari pentru 14.000 TEU, marcând o creștere de 564% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Transportul de mărfuri între Shanghai și Genova rămâne în continuare sub pragul de 14.000 de dolari, situându-se la 13.543 de dolari, dar dacă tendința continuă ar putea ajunge la acesta, ținând cont că în curând va începe sezonul de vârf al sărbătorilor de Crăciun, ceea ce va împinge cererea pentru transport. Acum, un semnal important vine de la CMA CGM, care a anunțat, pe 9 septembrie, înghețarea imediată a tarifelor de transport spot cel puțin până la 1 februarie 2022. Prevederea se aplică și companiilor controlate de armatorul francez, prin urmare CNC, Containerships, Mercosul, ANL și APL.

Câteva ore mai târziu, compania germană Hapag-Lloyd a anunțat că se alătură inițiativei, conform rapoartelor din Lloyd’s List. Pentru a înțelege dacă aceasta este o tendință, totuși, se așteaptă deciziile celorlalte companii mari, începând cu cei doi lideri din punct de vedere al capacității – Maersk și MSC – și conglomeratul chinez Cosco.