Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federația firmelor belgiene de transport FEBETRA este de părere că măsurile anunțate de guvern – reducerea accizei, cât mai curând posibil, cu 17,5 eurocenți/l și un sistem care să permită ca prețul total să nu depășească 1,7 euro/l, urmate de o evaluare la jumătatea lui iunie și apoi de monitorizare lunară – vor avea un impact minor asupra sectorului de transport.

De fapt, ele vor ajuta utilizatorii profesioniști de motorină doar prin reducerea prefinanțării accizelor de către companii, iar prețul motorinei rămâne același, deci numai camioanele mai mici de 7,5 t vor simți o diferență. Totuși, FEBETRA speră că și vehiculele grele să aibă beneficii când va intra în vigoare sistemul de plafonare a prețului motorinei.

LNG și HVO (uleiuri vegetale hidrotratate) beneficiază mai puțin de aceste măsuri, deoarece LNG nu are acciză și HVO are același regim al accizei ca motorina, dar rămâne mult mai scump decât aceasta din cauza costurilor de producție.

Guvernul irlandez trebuie să acționeze acum pentru a proteja transportatorii în fața creșterii prețurilor la carburanți și consumatorii de spirala inflației, susține Freight Transport Association Ireland (FTAI), organizația transportatorilor și logisticienilor din Irlanda.

Aidan Flynn, CEO al FTAI, a comentat situația gravă care a apărut: “În condițiile în care combustibilul reprezintă peste 41% din costul de funcționare a flotelor de camioane – iar prețul barilului de petrol depășește acum 120 de dolari – guvernul trebuie să ia măsuri urgente pentru a proteja lanțul de aprovizionare din Irlanda. FTAI îndeamnă guvernul să revizuiască actualul program de reduceri pentru motorină pentru a-l face mai accesibil și mai eficient, astfel încât să poată fi atenuate presiunile inflaționiste asupra industriei însărcinate cu furnizarea a tot ceea ce are nevoie Irlanda.”

“Programul, în cadrul căruia Fiscul va rambursa o parte din impozitul pe ulei mineral plătit de un operator de transport rutier care se califică, oferă o rambursare de 0,075 cenți pe litru, care se plătește la trei luni după ce combustibilul a fost cumpărat, aplicându-se anumiți termeni și condiții. În prezent, mai puțin de o treime dintre operatorii de transport rutier de mărfuri care se califică sunt participanți activi la sistemul de rambursare, ceea ce demonstrează ineficiența acestuia. În plus, operatorii de flote comerciale care își distribuie propriile mărfuri sunt responsabili de majoritatea distribuției de produse cu amănuntul și de servicii de alimentație publică și, cu toate acestea, nu se califică pentru schema actuală de reduceri pentru motorină; gazul natural comprimat (GNC) este, de asemenea, exclus.”

“FTAI îndeamnă, de asemenea, guvernul să reducă accizele, rata de reducere fiind legată de prețul internațional al barilului de petrol; cu cât prețul este mai mare, cu atât mai mare este reducerea accizei. Acest lucru trebuie activat imediat, dacă se dorește ca întreprinderile din Irlanda să rămână viabile și competitive.”