Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a înregistrat progrese notabile de reducere a amprentei de carbon și a deșeurilor în 2022, potrivit raportului de sustenabilitate. Astfel, amprenta totală de carbon a companiei a înregistrat o scădere de 6,5%, însumând 36.837 tone CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locație. Intensitatea emisiilor (calculată pe baza locației) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de km parcurși cu 4,6%.

Compania, cu aproape 30 de ani de experiență, continuă implementarea de măsuri în vederea atingerii țintelor de decarbonare stabilite pentru 2026: reducerea de 3% a amprentei de carbon a depozitelor și 20% la nivelul flotei de vehicule. Aceste măsuri includ creșterea eficienței energetice, investiții în energii regenerabile și înlocuirea treptată a flotei, cu vehicule cu emisii scăzute.

„Pentru AQUILA principiile de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) sunt o prioritate, care sunt transpuse în Strategia de sustenabilitate și angajamentul de raportare în conformitate cu standardele internaționale, precum și bunele practici din piața de capital. Reușita în reducerea amprentei de carbon se datorează în principal programelor de înlocuire a flotei de vehicule și optimizării rutelor de transport. De asemenea, în linie cu strategia de sustenabilitate, am investit în surse regenerabile de energie iar în prezent aproximativ 53% din energia electrică utilizată provine din surse eco-friendly. Atingerea unei înalte performanțe în sustenabilitate necesită efort susținut, fiind o călătorie de lungă durată la care noi ne-am angajat”, a declarat Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, AQUILA.

Structura amprentei de carbon arată că 67% din emisii sunt directe (Scop 1), controlabile de companie, iar 33% sunt indirecte (Scop 2 și 3), provenind inclusiv de pe lanțul valoric și care sunt mai dificil de controlat. La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficiența energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 15,4%.

În privința gestionării deșeurilor, Grupul AQUILA a redus cantitatea generată cu 19%, prin metode mai eficiente de ambalare și gestionare.

AQUILA a realizat în perioada martie-aprilie 2023 o analiză de materialitate, implicând atât stakeholderi interni, cât și externi. Prin această analiză a identificat 18 teme materiale, dintre care 6 au fost considerate cu impact semnificativ asupra activității companiei. Acestea

sunt: confidențialitatea datelor, siguranța și calitatea produselor, sănătatea și siguranța la locul de muncă, administrarea și conducerea companiei, gestionarea și administrarea salariaților și gestionarea deșeurilor. Astfel, Grupul AQUILA va continua să dezvolte și să implementeze măsuri menite să abordeze toate cele 18 teme materiale identificate, cu accent pe aspectele semnificative pentru companie și părțile interesate.

AQUILA transportă bunuri din toate categoriile de temperatură (ambient, refrigerat, congelat) național și internațional în peste 20 de țări din UE, Elveția și Marea Britanie, etc. Compania a încheiat anul trecut cu un profit net de 85 de milioane de lei (+20%) şi venituri de 2,2 miliarde de lei (+15%). Pentru 2023, AQUILA și-a bugetat investiții de 12,7 milioane de euro din care, 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport, în leasing.

Raportul de sustenabilitate al Grupului AQUILA pentru 2022 a fost elaborat pe baza standardului de raportare al Global Reporting Initiative (GRI) 2021, companiile vizate fiind Aquila Part Prod Com S.A. (România), Trigor AVD S.R.L. (Republica Moldova) și Printex S.A. (România).

Dezvoltarea şi implementarea tehnologiilor de propulsie alternativă este foarte costisitoare, iar constructorii de vehicule nu pot să o susţină singuri. Astfel, la evenimentul online organizat de Daimler Trucks pentru prezentarea strategiei sale de reducere a emisiilor de carbon şi de promovare a hidrogenului (H2) ca şi combustibil alternativ au fost prezenţi şi reprezentanţi ai autorităţilor federale germane.

„Operatorii de transport îşi doresc reducerea amprentei de carbon, însă nu au posibilitatea financiară de a-şi înlocui masiv flota de camioane diesel cu altele neutre din punct de vedere al emisiilor poluante.

Tocmai de aceea este nevoie de ajutorul şi de contribuţia statului”, a subliniat Martin Daumn, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler Truck AG.

Guvernul Federal German a urmărit de mai mulţi ani oportunităţile în ceea ce priveşte propulsia de hidrogen şi a finanţat cercetarea în domeniu cu 60 milioane de euro până în prezent. Alte sume vor fi investite pe viitor pentru reducerea emisiilor de CO2, a declarat Andreas Scheuer, ministrul federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale, prezent la eveniment. De altfel, până în 2030, o treime din camioanele din Germania trebuie să fie propulsate cu motoare electrice sau pe H2. Foarte important, 4.1 miliarde de euro urmează să fie alocaţi în această ţară pentru investiţii în infrastructură, respectiv în staţii de alimentare cu H2 pentru camioane şi autoturisme.

De asemenea, întrucât camioanele pe hidrogen şi cele pe baterii vor fi mereu mult mai scumpe decât cele diesel, este nevoie de o intervenţie politică susţinută pentru a descuraja utilizarea camioanelor convenţionale, prin taxe mai mari pentru acestea din urmă, inclusiv taxe de drum.