Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În primele nouă luni din 2020 vânzările nete ale Scania au scăzut cu 22%, până la 88.843 de milioane de coroane suedeze (1 SEK = 0,098 euro), iar Henrik Henriksson, președintele și CEO-ul companiei, apreciază că, dată fiind pandemia, cu toate consecințele ei asupra economiei, este o performanță bună, datorită măsurilor de reducere a costurilor și creșterii producției în al treilea trimestru.

Pentru producătorul suedez ieșirea din criză în condiții care să garanteze profitabilitatea și realizarea de investiții pe scară largă în noi tehnologii, dedicate transportului sustenabil, presupune modificarea structurii de costuri, astfel că încă din al doilea trimestru al anului au fost inițiate măsuri legate de cheltuielile structurale. Iar acestea vor continua în trimestrele următoare. Reducerea de personal anunțată în al doilea trimestru din 2020 a fost implementată, iar fabrica de autobuze și autocare din Lahti (Finlanda) și centrul regional de producție din Bangkok (Thailanda) au fost închise.

În primele nouă luni ale anului livrările de vehicule au fost cu 36% mai mici decât în perioada similară din 2019, mai ales în Europa și America de Sud, unde și vânzările și profitul au scăzut semnificativ. Serviciile, inclusiv cele financiare, au înregistrat o scădere de numai 4%, iar Scania a reușit să reducă riscul expunerii micșorând semnificativ stocul de camioane rulate pe fondul creșterii vânzărilor de astfel de vehicule în această perioadă.

Situația globală este încă nesigură și în continuare există riscul unor constrângeri severe atât pe fondul Covid-19, cât și pe fondul incertitudinii politice din unele zone ale lumii, care afectează și ea schimburile comerciale. De aceea și cererea de camioane pe termen lung este greu de estimat, deși în prezent aceasta înregistrează o creștere. În Europa vânzările de camioane sunt la un nivel bun, și la fel și în America de Sud. Dar vânzările de autobuze turistice și autocare la nivel global au fost afectate puternic de pandemie, iar vânzările de vehicule pentru transport urban și transport public sunt la un nivel jos.

În schimb divizia de motoare este mai puțin afectată de contextul sanitar, economic și politic, cererea fiind încă foarte mare față de 2019.