Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Specialistul global în logistică, Rhenus, alături de liderul în tehnologie și servicii, Bosch au făcut pași semnificativi către sustenabilitatea în transportul rutier de mărfuri, reducând cu succes emisiile cu peste 80%, datorită utilizării combustibilului regenerabil de la Repsol.

Demersul demonstrează angajamentul său de a-și ajuta clienții să-și atingă obiectivele de sustenabilitate care vor contribui la decarbonizarea sectorului.

În cadrul parteneriatului, Rhenus va implementa o soluție practică prin punerea în funcțiune a două vehicule alimentate cu combustibil regenerabil furnizat de Repsol. Aceste camioane vor efectua zilnic un drum dus-întors între hub-ul Rhenus din Irun și fabricile de producție Robert Bosch din Aranjuez și Madrid.

„Parteneriatul nostru cu Bosch subliniază angajamentul nostru continuu față de inovație și implementarea de soluții care reduc semnificativ impactul asupra mediului și, în același timp, ajută clienții noștri să își atingă obiectivele de sustenabilitate”,

a precizat Andoni Izquierdo, membru al Comitetului Director Rhenus Road Spania.

Combustibilul regenerabil pe care aceste camioane îl folosesc deja este un biocombustibil avansat, 100% regenerabil, produs din materiale reziduale, cum ar fi uleiul alimentar uzat și reziduurile forestiere, oferind o alternativă eficientă și ecologică. De asemenea, îndeplinește certificările de durabilitate cerute de Directiva Uniunii Europene privind Energiile Regenerabile și reduce emisiile de dioxid de carbon (CO2) cu peste 80% în comparație cu combustibilii convenționali, fără a necesita nicio modificare a parcului de vehicule.

Inițiativa plasează compania Rhenus pe un loc fruntaș în domeniul decarbonizării transporturilor, făcând încă un pas spre ambiția sa de a-și decarboniza complet flota de camioane până în 2030. În plus, aceasta se aliniază cu obiectivul Bosch de a avea un lanț de aprovizionare mai durabil.

Comisia Europeana pariaza pe hidrogen si pe integrarea sistemelor care vizeaza cresterea eficientei energetice si reducerea emisiilor, dupa cum a demonstrat planul strategic prezentat recent, care va fi dezvoltat in trei etape. Potrivit acestuia, vor fi treizeci de ani in care hidrogenul va fi o prioritate pentru UE, primind finantare de la RecoveryFund, InvestEU, Fondul pentru inovare finantat de ETS si programul de cercetare Horizon Europe.

Sprijinul va fi indreptat in principal catre productia de hidrogen din surse regenerabile, cel putin in perioada initiala, iar apoi spre cea a derivarii combustibililor fosili – care in prezent reprezinta aproximativ 90% din productie – dar cu sisteme de reducere a emisiilor.

Obiectivul primei faze (2020-2024) este decarbonizarea productiei actuale de hidrogen destinat consumului in sectoare specifice, precum sectorul chimic, prin crearea de electrolizatoare pentru hidrogen regenerabil de cel putin 6 Gigawatts (GW) de energie produsa de energia solara si vant, lucru care va trebui sa duca productia la un milion de tone de hidrogen regenerabil.

A doua faza (2024-2030) implica instalarea de electrolizatoare „verzi” cu o capacitate de 40 GW si o productie totala de pana la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil.

Utilizarea hidrogenului va fi extinsa treptat, in a treia faza (2030-2050), la noi sectoare, inclusiv in productia de otel si transportul terestru si maritim, pentru a ajunge apoi la maturitatea comerciala si a fi utilizat la scara larga in toate sectoarele, chiar si in cele considerate mai „dificile”.