Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Tot mai multe state europene iau masuri specifice, care uneori ar putea parea contradictorii. De exemplu, in Norvegia, toata lumea este obligata sa stea acasa. Cursurile scolilor si gradinitelor s-au intrerupt, insa copiii lucratorilor din transport, sanatate si alimentatie sunt exceptati de la aceasta hotarare. De asemenea, daca toti oamenii care intra in tara trebuie sa stea 14 zile in carantina, soferii de camioane sunt exceptati. Multe companii norvegiene transmit informatia ca soferii straini care lucreaza pentru ele de obicei lucreaza 14 zile, cu 14 zile libere, acestora fiindu-le impusa carantina la intoarcerea in tara lor.
Desi era un aspect de neconceput in urma cu cateva saptamani, acum soferii nu mai trebuie sa respecte reglementarile privind timpii de conducere si odihna (45 minute la fiecare 4,5 ore) daca transporta produse alimentare si alte bunuri necesare. De asemenea, acestia nu mai trebuie neaparat sa isi reinnoiasca atestatul expirat, deoarece cursurile s-au stopat.

Tispol a anuntat o noua campanie de controale asupra vehiculelor comerciale si autobuzelor in cadrul operatiunii „Truck & Bus“ ce se va desfasura in saptamana 10-16 februarie 2020. Va fi prima campanie Truck & Bus din acest an si vizeaza treizeci de tari (cele ale Uniunii Europene, cu exceptia Greciei si Slovaciei, plus Elvetiei, Serbiei, Turciei si Georgiei), cu focus pe starea psihico-fizica a soferilor, respectarea limitelor de viteza, a reglementarilor ADR privind transportul de marfuri periculoase si toate celelalte cerinte de transport rutier prevazute de legislatia nationala si comunitara.