Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regulamentul de exceptare pe categorii a consorţiilor de transport maritim de linie (Consortia Block Exemption Regulation – CBRE), care stabileşte o scutire automată pentru anumite acorduri între companiile de transport maritim de linie, va expira la 25 aprilie 2024.

Aceste acorduri între companiile de transport maritim de linie includ operarea în comun, ajustări de capacitate, ca răspuns la fluctuaţiile cererii şi ofertei, operarea sau utilizarea în comun a terminalelor portuare etc.

FIATA şi partenerii săi sunt preocupaţi de menţinerea concurenţei loiale în domeniu şi reclamă abuzul de dominaţie din partea transportatorilor maritimi. Mai mult, în condiţiile în care venitul net al liniilor maritime se estimează că va ajunge la 256 de miliarde de dolari în 2022, acest lucru – împreună cu regimuri fiscale benefice – va continua să distorsioneze condiţiile concurenţiale pentru casele de expediţii.

În urma solicitărilor primite din partea FIATA şi a celorlalţi actori din lanţul de aprovizionare, Comisia Europeană a anunţat, luna trecută, revizuirea regulamentului CBRE. Puncte de vedere din partea celor interesaţi pot fi transmise la Bruxelles până pe 3 octombrie 2022, CE având la dispoziţie până la finalul anului pentru a-şi publica concluziile.