Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

România are posibilitatea să devină un hub important pentru unităţile de producţie care se relocă din China sau pentru fabrici noi care se deschid în Europa.

Companiile de real estate au primit în ultimul timp mai multe cereri de spaţii de producţie din Asia: unele discuţii sunt destul de avansate, altele, încă la nivel de prospectare. De asemenea, cererile sunt destul de diversificate: fie caută să cumpere spaţii deja construite, pe care să le amenajeze conform propriilor nevoi de producţie, fie vor să închirieze spaţii şi să le adapteze, fie să cumpere terenuri şi să îşi construiască propriile unităţi.

Dar nu doar din Asia vin solicitări, ci şi din Ucraina şi Republica Moldova, ca urmare a contextului geo-politic din zonă, cele mai multe fiind încă la nivel de prospectare.

Pe de altă parte, mulţi producători europeni au fost nevoiţi să găsească soluţii pentru relocarea fabricilor din Rusia. „Cea mai mare «mutare» de genul acesta aparţine producătorului de anvelope Nokian, care, după ce a închis activitatea din Rusia, a cumpărat un teren la Oradea, pentru a construi o fabrică nouă”, a precizat şi Iulia Busca, Managing Partner WINSTONE Real Estate Services CEE. România poate beneficia de interesul companiilor străine care caută soluţii de relocare, iar acest lucru poate fi observat şi din nivelul investiţiilor directe făcute de companii din afară: 8,8 miliarde de euro în 2021, triplu faţă de 2020, şi nu mai puţin de 9,4 miliarde de euro în primele zece luni ale 2022. Mai mult, pentru 2023 sunt aşteptate câteva tranzacţii cu producători noi veniţi în ţara noastră.