Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Arkana, dezvăluit în octombrie 2020, în versiunea europeană este un model de succes, parte al planului strategic Renaulution. Modelul Renault a fost vândut în 163.000 de unități (240.000 în total cu modelul XM3 – Renault Korea Motors), contribuind în mod semnificativ la obiectivul companiei de a recuceri segmentul C al pieței auto, alături de Megane E-Tech electric și Austral.

Arkana a reprodus regulile prin aspectul său SUV Coupé, ceea ce schimbă codurile tradiționale ale pieței cu stilul său dinamic și spațios. Totodată, a devenit un model internațional și este vândut pe mai multe continente, inclusiv în Australia, Noua Zeelandă, Japonia, Israel și Chile. Versiunile de top, precum R.S. Line și E-Tech Engineered, oferă un plus de caracter și vigoare, reprezentând în acest an 53% din mix în Europa.

Totuși, E-Tech full hybrid de 145 CP este unul dintre cel mai bine vândute motoare cu 63% din vânzări în Europa în primele șase luni ale lui 2023. Motorul este considerat de neegalat pe piață, oferind plăcerea de a conduce fără precedent, având o eficiență energetică remarcabilă. În plus, eficiența energetică este al doilea criteriu, după design, pentru cumpărători atunci când aleg o mașină, potrivit sondajului NCBS, FY2022.

Renault a divulgat, pe 12 iulie, noul model Arkana cu un design original, o combinație de fluiditate și robustețe, având o postură impunătoare, mai exact încorporează noua identitate a mărcii pentru a fi și mai mult în ton cu binecunoscutul concept „Nouvelle Vague”. De asemenea, poartă sigla Renault „Nouvel’R”, integrată în grila frontală, în centrul unei benzi High Gloss Black.

Designul logo-ului „Nouvel’R” servește drept bază pentru noua temă a grilei radiatorului, prin repetarea formelor de diamante nestructurate, care fac ecoul diamantului central. Liniile laterale ale fiecărui diamant sunt vizibil accentuate, datorită efectului 3D care le sculptează și creează profunzime întregului ansamblu. În funcție de versiune (Evolution, Techno, Esprit Alpine), aceste caracteristici sunt afișate în Black, Satin Chrome sau Black Chrome, pentru o evidențiere clară a echipărilor superioare.

Lamela aerodinamică devenită semn distinctiv al versiunilor RS Line și E-Tech Engineered se află de această dată pe bara de protecție a versiunilor Techno și Esprit Alpine. Are o culoare asemănătoare caroseriei în versiunea Techno și Satin Grey în versiunea Esprit Alpine.

În spate, sigla se află în centrul hayonului, iar culoarea este ca și în față Black Chrome și se regăsește atât în inscripția numelui, cât și pe gurile de eșapament. La rândul lor, blocurile optice beneficiază de un tratament special și sunt ușor fumurii pentru a adăuga o notă modernă.

Cromul de pe elementele decorative (grilă, jante geamuri etc.) a fost înlocuit cu Black, Satin Black sau Deep Glossy Black, în funcție de versiune.

Renault Arkana are la fel ca și celelalte modele recente și o versiune de echipare sport-chic, numită Esprit Alpine, potrivită personalității mașinii.

La exterior, Esprit Alpine se remarcă prin lamela barei de protecție față de culoare Satin Grey și prin ecusonul specific Schist Gray, situat în ornamentul aripii și înconjurat de un contur High Gloss Black. De asemenea, mașina este dotată cu jante noi de 19 inch cu un design perforat, conferindu-i un aspect mai impresionant și mai sportiv. Un nou spoiler amplifică aerodinamica hayonului, iar forma sa de decupare dublă reflectă forma pavilionului.

În interior, scaunele au o tapițerie mixtă de Eco Tep, 10% din materiale provin din surse biologice și restul din imitație de piele întoarsă, mai mult decât în versiunile anterioare R.S. Line și E-Tech Engineered. Tapițeria scaunelor prezintă cusături orizontale albastre și logo-ul Alpine pe spate, iar centurile de siguranță au două dungi albastre.

Interiorul portierelor și volanul sunt accentuate de cusături în roșu, alb și albastru, cu material aplicat în zona planșei de bord îndreptate spre scaunul pasagerului din față, având aspectul ardeziei, astfel adăugă un efect elegant și discret.

Indiferent de motorizarea aleasă, versiunea Arkana Esprit Alpine dispune de schimbător electronic de viteze “e-shifter”, fără cablare mecanică.

Noua gamă Renault Arkana include trei versiuni de echipare, precum Evolution, Techno și Esprit Alpine.

Versiunea Evolution vine cu navigație standard în sistemul de infotainment Renault EASY LINK, care permite conectivitate wireless cu Android Auto și Apple CarPlay. Ecranul digital de pe tabloul de bord are o dimensiune de 7 inch în diagonală, însă Renault spune că „acum afișează informații pe o zonă mai mare”.

Versiunea Techno a păstrat lamela aerodinamică în ton cu caroseria și jantele de pe versiunile anterioare R.S. Line și E-Tech Engineered. Sigla și literele de pe partea din spate a mașinii sunt realizate din crom satinat.

Noua gamă Arkana vine și cu o nouă culoare pentru caroserie, Midnight Blue, și oferă aceeași gamă de motorizări, E-Tech full hybrid de 145 CP și variante mild hybrid de benzină de 140 CP și 160 CP.

Motorul E-Tech full hybrid de 145 CP oferit de Renault Arkana oferă o experiență unică de conducere. Motorul E-Tech full hybrid combină două motoare electrice (un motor principal de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW) cu un motor pe benzină de 1,6 litri și 69 kW (94 CP), o cutie de viteze inteligentă multimodală fără ambreiaj și o baterie de 1,2 kWh.

Cutia de viteze are patru trepte pentru motorul pe benzină și 2 trepte pentru motorul electric principal. Astfel, motorul full hybrid E-Tech oferă până la 14 combinații de funcționare între motorul cu ardere internă și motorul electric, pentru a optimiza eficiența energetică.

Mașina pornește întotdeauna în modul electric și poate funcționa doar cu motorul electric până la 80% din timp în mediul urban, ceea ce reduce consumul de combustibil cu până la 40% față de un motor pe benzină obișnuit. Emisiile de CO2 ale acestui grup motopropulsor eficient pot fi de până la 105 g/km, ceea ce este remarcabil în categoria sa. În plus, pe lângă liniștea oferită în modul electric, oferă și un confort de conducere datorită faptului că nu va mai fi nevoie de a opri mașina pentru a încărca bateria.

Motorul full hybrid E-Tech de 145 CP al modelului Arkana dispune de funcția “e-save”. Această funcție poate fi accesată prin intermediul ecranului central și permite menținerea încărcării bateriei la un nivel minimum de 40%. Scopul acestei funcții este de a avea o rezervă de energie, atunci când este necesar, pentru a conduce în mod electric sau pentru a asista motorul cu ardere internă în cazul unor pante abrupte sau în cazul călătoriilor în zonele montane.

Noul Renault Arkana este construit pe platforma modulară CMF-B dezvoltată de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.

Mașina oferă o ținută de drum lină și stabilă, în plus roțile din spate se ajustează pentru a menține stabilitatea în timpul luării curbelor la viteze ridicate. Indiferent de starea drumului, mișcarea laterală este limitată, asigurând un nivel înalt de confort și control. Direcția precisă contribuie la performanța șasiului, iar diametrul scurt de bracaj de 11,2 metri îi conferă mașinii o agilitate excelentă.

Noul Renault Arkana va fi disponibil pentru comenzi începând din această vară, cu disponibilitate variabilă în funcție de fiecare țară.

Noul Renault Arkana intră pe piața românească de astăzi, 11 mai, odată cu deschiderea comenzilor pentru toată rețeaua de dealeri. Noul model vine echipat cu un motor E-Tech Hybrid de 145CP sau pe benzină – TCE 140EDC, cu sistem Micro-Hybrid de 12V.

Potrivit constructorului francez, noul Arkana aduce o nouă completare gamei Renault: un SUV sportiv. Modelul are o gardă la sol pronunțată (200 mm) și o linie mediană amplă. Grila frontală, cu logo Renault mai mare, poziționat în centru, este flancată de elemente de finisaj cromate și lucioase care conferă noului Arkana o notă de eleganță și rafinament. Sub grilă, bara frontală foarte expresivă îmbunătățește designul dinamic, în timp ce scutul conferă mașinii un aspect mai robust.

„Echipată cu roți mari cu un diametru de 690 mm, mașina măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Dimensiunile generale îi conferă un profil mai fluid. Aspectele cromate, cum ar fi ornamentele care scot geamurile în evidență, cele ale aripilor frontale, precum şi protecțiile laterale ale portierelor contribuie la sublinierea staturii mașinii“, se arată în comunicatul de presă remis de Renault. Noul SUV este disponibil în șapte culori. La interior vorbim de o planșă de bord digitală, cu un ecran color de 4,2”, 7” sau 10,2” (în funcție de versiuni si optiuni) și un ecran central de 7” sau 9,3”. Consola centrală oferă un spațiu generos de depozitare, are un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-uri și posibilitate de depozitare laterală. De asemenea, dispune de o frână electrică de parcare automată, cu opțiunea de Auto hold, disponibilă de la primul nivel de echipare. Versiunea E-TECH Hybrid a noului Arkana poate oferi schimbătorul de viteze electronic e-shifter (fără cablu de transmisie mecanică) care se găsește pe versiunile superioare ale noului Captur.

Motor TCe micro-hibrid

Mergând pe urmele modelelor Clio, Captur și Mégane, Renault utilizează aceeași strategie pentru noul Arkana și integrează tehnologia sa hibridă inovatoare E-TECH. Motorul complet hibrid pornește întotdeauna în modul electric. Despre tehnologie, Renault spune că acoperă până la 80% din timpul de conducere în oraș exclusiv cu energie electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil cu până la 40% față de un motor termic.

Noul Arkana poate fi echipat și cu un motor aspirat TCe cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, în patru cilindri, cu injecție directă, disponibil pe toate nivelurile de echipare, un motor eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și robust. Combinat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, acesta este disponibil în versiunea de 140 CP. Noul Arkana are, de asemenea, o caracteristică unică, nouă, sub capotă, un motor TCe micro-hibrid cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, cu un sistem suplimentar de alternator-starter asociat cu o baterie Litiu-Ion de 12V aflată sub scaunul pasagerului.

Noul Arkana poate fi achiziționat în oricare dintre cele trei versiuni de echipare: ZEN, INTENS și R.S. Line, cu oricare dintre motorizările amintite, atât online cât și prin rețeaua de dealeri Renault. Potrivit comunicatului, Arkana este disponibil în România și într-o versiune R.S. Versiunea RS Line este disponibilă cu motorul E-TECH Hybrid 145 și în varianta cu  sistem micro-hibrid de 12V, TCe 140 EDC.

Precomenzile au fost deschise în data de 27 aprilie, exclusiv pe platforma de E-Commerce a mărcii Renault – https://vanzari.renault.ro/. Primele 20 de vehicule comercializate în România au făcut parte dintr-un lot exclusiv, care a acoperit toate versiunile de echipare si motorizările disponibile, dar cu o serie de dotări suplimentare speciale. Toate cele 20 de unități au fost deja vândute.