Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 250 de specialiști ai industriei de expediții și logistică au participat anul acesta la Gala Tranzit 2023, care a avut loc la București, ieri, pe 23 martie.

Cele 5 paneluri pe facilități la achiziția de autocamioane electrice, raportarea pe sustenabilitate – obligatorie pentru firmele cu peste 250 de angajați din 2025 (pe activitatea din 2024, însă) – evoluția volumelor și prețurilor pe piața de transport rutier, maritim și feroviar în 2022/2023, provocările pieței de curierat ți RO eTransport – au fost completate de un Studiu de Caz prezentat de Alexandru Păun, managerul primei companii de transport din România care operează nu unul, ci trei camioane elecrice.

În paralel, participanții au putut vedea prima expoziție de autovehicule electrice din România: un Renault Kangoo ZE, Renault Master ZE, Ford eTransit, Volvo Trucks FH Electric, Mercedes-Benz eActros și două camioane Scania BEV. Expoziția a fost completată de un Iveco Daily Air Pro, un Iveco S-Way și un autoșasiu Ford Trucks pregătit special pentru activități de curierat și distribuție.

Oferta de autovehicule a fost completată de furnizori de stații profesionale de spălat camioane (Iwash Eurocleaner și Kaercher), burse de transport (TimoCom și Trans.eu), sisteme de fleet management (EuroWag WebEye) și carduri de combustibil (AS24).

Evenimentul s-a încheiat cu o ceremonie de premiere a celor mai eficienți operatori de curierat, distribuție, logistică și expediții și un concert semnat Anna Lesko.

Mulțumim sponsorilor și participanților care au rezistat acestui eveniment maraton!

Cea de-a cincea editie a Renault Trucks Optifuel Challenge, competitia dedicata condusului economic, este in plina desfasurare cu selectiile de la Bucuresti, care va da un castigator la finalul acestei saptamani, pe data de 10 mai. Pentru sansa de a participa in finala nationala din 4-5 iulie, pana acum au concurat peste 70 de soferi care s-au „batut“ pentru a obtine cel mai bun consum intr-un timp predefinit.
 

Doritorii de titlul „Eco – Soferul anului“ vor concura in finala internationala pe noua generatie Renault Trucks T High 2019, care promite un consum mai mic cu 3% comparativ cu modelul anterior. Cabina este versiunea High Sleeper Cab, ceea ce aduce un plus de confort datorita adancimii, pavilionului inaltat si podelei plate.Tot la nivel de confort pentru sofer trebuie sa trecem si versiunea de pat superior transformabil in spatiu pentru bagaje, dar si clima de stationare cu care modelul este echipat din fabrica. „Printre alte dotari, aceasta noua generatie vine si cu sistemul Optivision, care ne ajuta sa abordam dealurile intr-un stil cat mai economic. Noua generatie de GPS este si ea de mare ajutor, putem seta latimea, inaltimea si lungimea camionului si beneficiem de cea mai noua versiune a sistemului de navigatie TomTom. Varianta de concurs vine si cu cantar pentru greutate, astfel incat soferul stie in orice moment care este greutate are pe axe, inclusiv pe fiecare axa de pe remorca“, dupa cum ne-a declarat Gheorghe Dragnea, responsabil de Driver Training&Optifleet  la Renault Trucks.

Autocamionul de concurs este propulsat de cea mai puternica versiune a lui T High – motorul de 13 Litri si 520 CP, iar remorca este incarcata cu 20 de tone. Traseul are o lungime de 25,7 km si porneste chiar din curtea centrului Renault Trucks din Bolintin Deal, cu iesire de pe Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti la Ciorogarla, unde soferii intorc sub pod si revin pe autostrada pentru reintoarcere. „Este un traseu mixt, cu un grad mediu de dificultate, care include o portiune de autostrada, dar si o mica parte de drum national unde se poate vedea destul de bine capacitatea de anticipare a soferului in diferite situatii de trafic“, a mai explicat responsabilul de Training al Renault Trucks.

Performanta soferilor este evaluata prin intermediul Optifleet, sistemul telematic de management al flotei de la Renault Trucks, care masoara eficienta stilului de condus in functie de trei criterii:
• anticipare (utilizarea inertiei vehiculului si franarea);
• utilizarea corecta a vehiculului (timpul petrecut in zona economica);
• timpul petrecut la ralanti.

In finala nationala din 4-5 iulie stim deja numele a doi castigatori in urma selectiilor de la Bacau si Pitesti. Este vorba de Vasile Ostache, de la compania Redy2 Transport din Bacau, si Adrian Dumitrascu de la Lazar Company, care a inregistrat cel mai bun rezultat la Pitesti. 

Urmatoarele selectiile nationale se vor tine pana in iunie in cadrul centrelor Renault Trucks din:

• ORADEA 13-17 mai 2019
• CLUJ 20-24 mai 2019
• SIBIU 03-07 iunie 2019
• TIMISOARA 10-14 iunie 2019
• CONSTANTA 18-21 iunie 2019

Castigatorul la nivel national va reprezenta Romania in finala internationala care va avea loc pe in 15-17 octombrie 2019. Castigatorul va pleca acasa cu un Renault Trucks T High 2019.
La editia precedenta, cea din 2017, au participat nu mai putin de 3.000 de soferi, reprezentand 2.300 de firme din 29 de tari.

„Suntem mandri de campionul nostru national de la editia trecuta, Adrian Tintea (Tintar Spedition) care a reusit cea mai buna performanta a echipei Romaniei pana in prezent, respectiv locul al II-lea in Finala Internationala Optifuel Challenge 2017. Este o dovada a faptului ca avem soferi bine instruiti care pot concura cu succes la cel mai inalt nivel.“ – Renault Trucks Romania