FAN Courier țintește poziția de lider în Republica Moldova, iar acest lucru ar urma să se întâmple în următorii 2-3 ani, potrivit estimărilor companiei. Extinderea în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a FAN Courier, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.
FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp. „Sperăm ca în doi, trei ani să fim lideri de piață în Moldova, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, în cadrul conferinței de presă referitoare la bilanțul pe anul 2021.
Despre această investiție, oficialul companiei de curierat a mai spus că se dorește a fi puntea de legătură dintre cele două piețe, una de 20 de milioane și cealaltă de două milioane, momentan singura problemă fiind legată de durata de tranzit a coletelor, respectiv durata procesului de vămuire, care poate dura de la câteva ore la câteva zile. „Dorim să oferim un timp de livrare de 24 de ore de oriunde din România în Republica Moldova. Vom atinge acest target dacă și autoritățile vamale vor fi lângă noi și ne vor asigura rapiditate în vămuirea coletelor“, a explicat Adrian Mihai. Acesta a fost completat de Felix Pătrășcanu, co-fondator al companiei, care a precizat că „este foarte important că există o deschiderea foarte mare a autorităților de acolo către noi, către investițiile străine. În legătură cu vama, chiar ei ne-au spus că doresc să găsim soluțiile necesare. Moldova urmează să semneze niște condiții de pre-aderare și vom vedea cum vor decurge aceste lucruri“. Astfel, în viitorul apropiat, camioanele cu colete ar urma să intre pe culoarele verzi și să fie vămuite în 30 de minute.
Salarii ca în România
Referitor la forța de muncă din piața vecină, CEO-ul FAN Courier spune că nivelul de salarizare nu este cu mult diferit față de România, deoarece și Republica Moldova are probleme cu forța de muncă. „Potrivit statisticilor au rămas în țară puțin peste 2 milioane de moldoveni. Circa 1 milion sunt plecați la muncă în Europa și vreo 500.000 în Rusia. Deci situația nu e foarte diferită față de România, nu găsești foarte ușor oameni, motiv pentru care salariile nu sunt nici ele cu mult diferite. Dar am găsit oameni de foarte bună calitate, foarte bine pregătiți și firme foarte doritoare de a folosi servicii de curierat“, a mai spus Adrian Mihai.
La nivel de grup, FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces. Pentru 2022, oficialii FAN se așteaptă la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. „Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a mai subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, extinde operațiunile în Republica Moldova, ca parte a strategiei de dezvoltare în Europa Centrală și de Est, prin care oferă clienților acces la servicii profesionale de curierat și magazinelor online posibilitatea de a-și extinde piețele de livrare. Lansată la jumătatea lunii noiembrie 2021, rețeaua FAN Moldova a început deja înrolarea primilor clienți și parteneri.
”Lansarea FAN Moldova face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a FAN Courier în Europa. Republica Moldova este prima țară din Europa de Est unde ne extindem cu operațiuni proprii, alegând să operăm în mod direct de data aceasta, față de alte țări unde operăm prin parteneri. În Moldova, suntem prima companie românească ce oferă servicii de curierat domestic, astfel că putem vorbi de un nou pionierat, de data aceasta extern, la 23 de ani de la fondarea FAN Courier”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
FAN Courier este prima companie românească de profil care oferă servicii de curierat în Republica Moldova. Liderul pieței locale de curierat a investit până acum 500.000 de euro pentru a crea infrastructura de bază, bugetul total alocat pieței din țara vecină fiind de 3 milioane de euro.
”Rețeaua este deja operațională, am trecut de faza de implementare și testare a proceselor și soluțiilor și am demarat înrolarea primilor clienți. Date fiind similitudinile dintre cele două piețe, vom oferi serviciul standard din România <<door- to-door>> urmând ca, anul viitor, să introducem alte două servicii din ce în ce mai solicitate și în România – Collect Point și Lockere. Sunt servicii care oferă clienților posibilitatea de a trimite expediții și în afara programului de lucru al angajaților și de a ridica trimiterile independent de curier. Dezvoltarea va fi una graduală, începem cu 8 filiale, aproximativ 30 de mașini și 40 de angajați însă, ca și în România, vom lucra cu o structură mixtă – angajați și subcontractori. Pe măsură ce va crește cererea, vom dezvolta și echipa”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer al FAN Courier.
Potrivit acestuia, serviciile de curierat FAN vor fi disponibile pe întreg teritoriul Republicii Moldova, iar livrările se vor face în intervalul standard valabil și pe piața locală: 24-48 de ore.
”Ne așteptăm ca cererea să se dubleze de la o lună la alta dată fiind noutatea serviciului dar și popularitatea de care se bucură brandul FAN Courier”, a adăugat Cornel Morcov, CCO FAN Courier.
Activitatea pe piața din Republica Moldova va fi gestionată de către Luigi Vendrami, Director General FAN Courier Moldova, un profesionist cu experiență în industrie, care a condus în ultimii ani operațiunile din România ale unei companii multinaționale de curierat.
FAN Courier estimează că, în contextul exploziei pieței e-commerce, deschiderea operațiunilor din Republica Moldova va susține, pe lângă activitatea de curierat, și dezvoltarea altor business-uri, atât din România cât și din Republica Moldova.
Liderul pieței locale de curierat a depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei venituri și estimează că anul acesta afacerile vor crește cu cel puțin 15%. Nivelul de investiții bugetat pentru 2021 depășește 20 de milioane de euro.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit