Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Companiile germane au mult de suferit de pe urma măsurilor de prevenire a extinderii epidemiei de coronavirus impuse de guvernul chinez. Într-un sondaj prezentat joi de Camera de Comerț Exterior a Germaniei, 73% dintre participanți au declarat că își desfășoară activitatea în orașe sau regiuni în care sunt instituite restricții parțiale sau totale. Potrivit sondajului, doar 1 din 5 companii germane are un permis special pentru a continua producția în ciuda restricțiilor.

Cu toate acestea, chiar și aceste companii au probleme și, în medie, pot funcționa doar la mai puțin de jumătate din capacitate, potrivit studiului. Problemele de logistică, disponibilitatea redusă a personalului și incertitudinile cauzate de schimbările bruște ale reglementărilor sunt principalele motive care stau în prezent în calea creșterii producției, au declarat oficialii Camera de Comerț Exterior a Germaniei.

Potrivit sondajului, aproximativ 28% dintre lucrătorii calificați trimiși în China din Germania intenționează să părăsească țara din cauza măsurilor stricte de protecție împotriva Coronavirusului. „Va fi extrem de dificil pentru companiile germane să înlocuiască acești angajați cu alții noi din străinătate”, a declarat Maximilian Butek, director general și membru al consiliului de administrație al Camerei de Comerț Germane din Shanghai. Condițiile actuale pentru companiile germane din China sunt „inacceptabile”, a spus el.

După aproximativ 2 ani de control eficient al pandemiei, varianta extrem de contagioasă Omnicron pune la încercare politica de toleranță zero a guvernului chinez. Cu toate acestea, în ciuda costurilor economice ridicate, conducerea Chinei intenționează să își mențină cursul, după cum tocmai a reafirmat Comitetul permanent al biroului politic.

Pe 13 martie 2022, China a înregistrat o triplare a numărului de cazuri de Covid-19 față de ziua precedentă. Cifrele sunt încă scăzute (3-4.000 de cazuri), dar politica de limitare a numărului de bolnavi din China presupune închiderea unor orașe întregi la primele semne de infecție. Autoritățile au luat deja măsuri în metropola Shenzhen, care este unul dintre cele mai importante centre de producție ale țării și unul dintre principalele noduri pentru transportul de mărfuri către Europa. Astfel, Shenzen este in carantina si s-a oprit activitatea in majoritatea fabricilor si depozitelor, cu exceptia celor care ofera servicii esentiale, pentru cel puțin 7 zile. Au fost restrictionate transporturile catre/dinspre Hong Kong, deoarece acest oras a raportat luni 26.908 de cazuri de Covid si 249 de decese. Transportul in comun a fost restrictionat.

Pentru moment, infrastructurile de transport, cum ar fi porturile, aeroporturile, terminalele și platformele logistice, continuă să funcționeze, dar vor trebui să încetinească din cauza închiderii multor unități de producție. Shenzhen este al treilea port ca mărime din lume în ceea ce privește traficul de containere, iar încetinirea acestuia ar avea un impact major asupra întregului lanț logistic, ceea ce ar putea crește întârzierile de livrare, care sunt deja mari. Companiile de transport maritim încă evaluează situația înainte de a schimba rotațiile.

Un alt loc cu probleme este Aeroportul Internațional Pudong din Shanghai, care a deviat zborurile străine către alte 13 aeroporturi chinezești timp de 6 săptămâni, din nou pentru a limita răspândirea celei de-a doua variante Omicron. Măsura afectează doar zborurile de pasageri, dar are consecințe negative pentru transportul de marfă, din cauza reducerii spațiului de depozitare, ceea ce duce la creșterea tarifelor de transport.

În Shanghai portul este operational, darsunt inchise mai multe centre industriale din Changchun si Jilin. Unii furnizori din afara Shanghai-ului – cum ar fi cei din Yangzhou, Taichang, Lianyungang – nu au permisiunea sa intre in oraș. 

Acest lucru vine într-un moment în care transportul feroviar între China și Europa este, de asemenea, compromis de războiul din Ucraina. Puține servicii (aproximativ 2%) trec prin țara invadată, dar apar probleme din cauza sancțiunilor care vizează Rusia, pe unde trec toate rutele feroviare. Compania rusă de stat Rzd este afectată de sancțiuni. Deocamdată, acestea sunt doar financiare și nu includ călătoriile cu trenul, dar incertitudinea îi determină pe unii clienți europeni să renunțe la trenuri în favoarea navelor sau a avioanelor. O situație care provoacă deja suspendarea unor servicii, cum ar fi cel care leagă orașul vietnamez Danang de Europa, potrivit companiei feroviare vietnameze. Trenul urma să transporte 23 de containere cu mobilier Ikea.

Pe de alta parte, în contextul războiului din Ucraina, pretul combustibililor a crescut, acest lucru afectand direct costurile de transport. De asemenea, pentru a reduce costurile, liniile maritime incetinesc viteza de navigare pentru a reduce consumul de combustibil, lucru care duce la intarzieri. Liniile maritime percep suprataxe de urgenta, care cresc costurile pentru destinatarii marfurilor, iar tarifele pentru transportul aerian au valabilitate redusa, se modifica frecvent (de 2-3 ori pe saptamana), informează IB Cargo. 

Majoritatea marfurilor cu destinatie porturi din Marea Neagra afectate de razboi, sunt descarcate in Portul Constanta, ducand astfel la congestionarea acestuia. De aici, parte din marfuri sunt livrate rutier catre tarile de destinatie, exceptie facand Rusia/Ucraina.