Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GXO Logistics, divizia de logistică a XPO Logistics, recent listată la bursa din New York, ajută clienții să se adapteze la cererea tot mai mare din e-commerce – până la 35% din bunurile cumpărate online sunt returnate – oferind soluții de logistica inversă (reverse logistics) la un nivel ridicat. Se estimează că nevoia globala pentru logistica inversa va crește substanțial: Federația Națională de Retail (NRF) estimează o crestere a cheltuielilor în acest domeniu până la 604 miliarde de dolari în 2025.

Depozitele GXO devin din ce în ce mai automatizate pentru cresterea eficienței, vitezei și siguranței. Folosind propriul software-ul și expertiza sa în proiectarea rețelelor, GXO  poate adapta soluțiile automatizate la cazuri specifice de utilizare și poate prognoza rata viitoare de returnare a produselor.

GXO a publicat recent concluziile unui sondaj global privind tendințele in comerțul electronic și al retururilor de marfa de la clienti. Sondajul detaliază tendințele în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor și comportamentul comercianților, inclusiv legătura dintre creșterea activității de e-commerce și volumele mai mari ale retururilor de produse achizitionate online.

Potrivit acestui sondaj, 72% dintre retaileri investesc în procesul de gestionare a retururilor, în timp ce peste 25% din retaileri au investit recent în spațiu suplimentar de depozitare.

57% dintre consumatori declara că existenta unui proces convenabil de returnare a produselor reprezinta un factor important atunci când efectueaza o achiziție online.

În ultimele 12 luni, 36% dintre retaileri declară că retururile de produse achizitionate online au crescut, 37% dintre retaileri declarân că retururile de produse le-au crescut costurile operaționale.

42% dintre consumatori au declarat că au returnat cel puțin o piesă vestimentară online.

Richard Cawston, președinte GXO Europa, a declarat: “Vedem o creștere rapidă a externalizării din partea retailerilor, care vor să iși minimizeze riscurile in lanțul de aprovizionare. Ei caută un partener logistic avansat din punct de vedere tehnologic, cu o capacitate ridicata de sustinere a creșterii comerțului electronic, incluzand aici si nevoia tot mai mare de gestionare a retururilor, nevoie ce necesită expertiză tehnologica specifică pentru a putea optimiza inventarul.”

Sondajele au fost comandate de GXO și efectuate de Statista. Statisticile despre retaileri au fost obtinute de la 360 de respondenți, reprezentând companii de diferite marimi din SUA, Marea Britanie, Franța și Spania. Statisticile despre consumatori au fost obtinute de la aproximativ 4.000 de respondenți din diferite categorii demografice. Constatările au fost completate de datele interne ale GXO și de informațiile contextuale din surse externe.