Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rombus Transport, companie parte a grupului Eurolines, este al doilea operator roman care a inceput, in 2017, colaborarea cu FlixBus. Perspectivele sunt incurajatoare, iar intrarea intr-o retea de transport de anvergura FlixBus asigura un grad de incarcare foarte bun al autocarelor. Este adevarat ca pe retur, spre tara, circula mai putin calatori decat spre Occident, insa pe masura ce Romania va deveni o destinatie turistica mai cunoscuta acest lucru ar putea fi contrabalansat.
 

Rombus Transport lucreaza in „forta“ sub brandul FlixBus din toamna anului trecut, toate cele 15 de autocare fiind inscriptionate deja in culorile grupului german. „Am intrat intr-o retea foarte larga, unde totul se planifica si se rezerva online, iar regulile interne care trebuie respectate sunt chiar mai stricte decat legislatia internationala in vigoare.
Sistemul TomTom, prin care sunt urmarite toate autocarele din flota, este activat cu aproximativ o ora inainte de ora de plecare in cursa a fiecarui vehicul si, in situatia in care se constata blocaje pe traseu, se face automat rerutarea acestuia.
Gradul de incarcare pe cursele din Romania spre destinatii din Europa este de aproximativ 85% si se constata o tendinta de crestere. Returul este deocamdata mai slab, cu exceptia perioadelor de dinaintea vacantelor, cand multi romani se intorc in tara. Preturile pe cursele tur-retur sunt dinamice, in functie de gradul de incarcare, si inclusiv soferul poate vinde bilete atunci cand este in statie. De altfel, in fiecare vehicul exista un telefon mobil pe care este instalata aplicatia FlixBus, iar soferul poate vedea in permanenta lista pasagerilor confirmati pentru cursa respectiva. In acest fel se face rapid si check-in-ul pasagerilor, iar daca un pasager nu s-a mai prezentat la imbarcare, locul sau poate fi vandut rapid, chiar si pana autocarul ajunge in statia urmatoare.
Pe langa colaborarea cu FlixBus, Rombus continua activitatea de transport pe curse ocazionale, in masura in care exista vehicule disponibile in flota. De asemenea, inca din 2016 a inceput o colaborare pentru curse turistice in Comunitate si ar fi interesant de continuat si pe viitor. Din aprilie 2018 urmeaza sa fie adaugate in program destinatii noi operate sub brandul FlixBus.

An record pentru grupul Eurolines
Cifra de vanzari a grupului Eurolines a crescut in 2017 cu 20% fata de anul precedent, ajungand la 150 de milioane de euro. Special pentru TUI TravelCenter cifra de vanzari a atins 100 de milioane de euro, cu 30% mai mult decat in 2016. Cresterea vine mai ales din majorarea vanzarilor pentru destinatiile din zona mediteraneana (Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Malta) si pentru cele exotice. De altfel, Thailanda, Maldive, Republica Dominicana, Mexic, Sri Lanka sau Tanzania au devenit foarte accesibile, fiind comparabile la pret cu destinatiile europene. Acest lucru se datoreaza, pe de o parte, ieftinirii biletelor de avion, iar pe de alta parte, optiunilor mai diversificate de cazare.
TUI TravelCenter opereaza in prezent 12 destinatii in regim charter in parteneriat cu TUI in Turcia, Grecia si Spania si 23 de curse saptamanale cu plecare din principalele orase din tara.
Parteneriatul cu FlixBus, demarat in septembrie 2017, a generat cresterea numarului de destinatii europene accesibile zilnic cu autocarul din Romania la 2.000.