Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bavaria, Tirolul și Tirolul de Sud solicită introducerea unei noi taxe de drum pentru camioane în numele a 16 regiuni alpine. Traseul Brenner este „cel mai congestionat coridor”, potrivit unei scrisori comune a regiunilor către președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen (CDU) și miniștrii transporturilor din Germania, Austria și Italia.

„O politică activă de transfer modal și atingerea obiectivelor climatice asociate includ, de asemenea, o tarifare bazată pe poluare. Introducerea unei taxe de trecere pe coridorul autostrăzii ca parte esențială a unei politici uniforme de transport de-a lungul traseului Brenner este inevitabilă în acest scop”, se arată în scrisoarea de 2 pagini, publicată de „Tiroler Tageszeitung”.

Pentru o planificare durabilă a transportului, trebuie îmbunătățită oferta de infrastructură pe calea ferată, spun semnatarii, explicând: „În prezent, există deja capacități libere disponibile pe calea ferată. Prin urmare, solicităm ministerelor să ia cât mai curând posibil măsurile necesare pentru o taxă rutieră uniformă pe ruta Brenner.”

Construcția tunelului de bază Brenner și a căilor de acces la acesta este crucială pentru a putea asigura capacitățile feroviare atunci când volumul traficului de marfă va crește, se arată în scrisoare. Cu toate acestea, „nu ar trebui să așteptăm ca tunelul de bază Brenner și căile sale de acces să intre în funcțiune”, ci trebuie să punem în aplicare acum măsuri de însoțire adecvate pentru a consolida competitivitatea transportului feroviar.”

7 dintre cele 9 coridoare ale rețelei transeuropene de transport trec prin macroregiunea alpină, continuă acesta. În același timp, Alpii reprezintă un ecosistem extrem de sensibil în inima continentului european. „Prin urmare, sunt necesare măsuri coordonate la nivel macroregional și european pentru a crea un sistem de transport funcțional pe coridoarele alpine.” Pentru a crește ponderea transportului feroviar ca mod de transport durabil și eficient din punct de vedere energetic, este necesară o politică angajată de transfer modal.

Sprijin din partea a 16 regiuni

Pentru a face calea ferată mai atractivă, UE trebuie să creeze condiții de concurență echitabile ca o condiție prealabilă de bază între modurile de transport, se arată în declarație. Sporirea atractivității transportului feroviar ar avea beneficii în ceea ce privește emisiile de gaze cu efect de seră, poluarea aerului și zgomotul, reducând în același timp numărul de decese și congestionarea traficului în comparație cu transportul rutier. Cele 16 regiuni care susțin declarația „Transportul feroviar în spațiul alpin – Împreună pentru un sistem de transport și mobilitate durabil” includ toate regiunile care se învecinează cu Alpii, inclusiv Baden-Württemberg și landurile austriece Carintia, Salzburg, Vorarlberg și Styria.