Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schmitz Cargobull a lansat, sub motto-ul „Să regândim sustenabilitatea“, gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care permit o economie de carburant de până la 5% și sunt disponibile în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Reducerea consumului este cu atât mai importantă cu cât de la 1 ianuarie 2021 în Germania este în vigoare o nouă taxă de 25 de euro/t pentru emisiile de CO2 din transporturi, iar reprezentanții producătorului cred că noile modele, disponibile deja pentru comenzi, vor fi eligibile pentru subvenții conform noii scheme de înnoire a flotelor din această țară.

EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ funcțiile semiremorcii, performanța transportului și manevrarea. Sistemul de ridicare/coborâre a acoperișului nu adaugă decât cel mult 50 kg la greutatea proprie a semiremorcii.

Teoretic, aerodinamica poate fi îmbunătățită din multe direcții – deflectoare, uși, partea din spate – dar adaptarea la viața reală este dificilă, din cauza potențialelor riscuri, așa cum au subliniat reprezentanții Schmitz Cargobull în cadrul conferinței online prilejuite de lansarea EcoGeneration. Pe când conceptul de acoperiș coborât în partea din spate, pentru o aerodinamică îmbunătățită, este deja folosit în Marea Britanie. Doar că pe continent a trebuit găsită o soluție diferită, din cauza limitei de înălțime de 4 m.

În funcție de tipul transportului, gama Eco poate fi echipată cu prelată standard sau Power Curtain care nu necesită obloane și de aceea reduce și mai mult consumul nu numai din aerodinamică, ci și din greutatea proprie mai mică.

Ca și celelalte semiremorci Schmitz cu prelată, Eco beneficiază de toate certificatele, deoarece are la bază același șasiu înnoit Modulos, care, datorită conceptului modular, permite un design interior flexibil și diverse modalități de ancorare. Eco se poate combina și cu șasiul X-Light, pentru o greutate proprie și mai mică, și cu orice șasiu, indiferent de numărul de axe. EcoGeneration vine, ca și semiremorcile Schmitz standard, cu șasiu robust, protecție anticoroziune și garanție de 10 ani împotriva ruginii, și este disponibilă standard cu sistem telematic TrailerConnect® CTU.

Trei versiuni ce acoperă o gamă largă de transporturi

EcoFIX este o soluție pentru transport de bunuri orizontale, plate și grele, cum ar fi bobinele de oțel și de hârtie. Aceasta are greutate proprie mică și partea din spate fixă și oferă o înălțime totală de 4 m în față. Este singura dintre cele trei variante pe care se pot monta și spoilere pe acoperiș, pentru o reducere și mai mare a consumului de combustibil.

EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.

Iar EcoVARIOS este conceput pentru transport de mărfuri de mare volum și pentru industria automotive, are nu numai partea din spate ajustabilă pe înălțime, ci și partea din față, pentru o înălțime interioară de 3 m și totală de 4 m, și permite economii de carburant când nu este nevoie de înălțimea utilă de 3 m.

Înălțimea în cazul EcoFLEX și EcoFIX se poate ajusta ușor și rapid, datorită aceluiași sistem, deja binecunoscut, de la Varios: acoperișul se ridică și se coboară manual folosind o pompă hidro-pneumatică, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană este suficientă pentru a face asta în circa 10 minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate și toate cele trei tipuri Eco pot fi încărcate din spate sau din lateral.

Economii și datorită taxei mai mici pentru emisiile de CO2

Dacă numai 50% din numărul total de kilometri sunt parcurși în modul „aerodinamic“ și 50% în modul „volum“, fără a coborî acoperișul, EcoFLEX ar aduce economii de 7.700 de euro la 1.000.000 km, adică mai mult de 900 de euro/an, iar presiunea asupra mediului s-ar reduce cu 2,2 t de CO2/an, așa cum promite CEO-ul Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz, pe baza unor teste efectuate deja în condiții reale. De aceea „EcoGeneration constituie o adevărată revoluție pe piața semiremorcilor și încurajez toți operatorii să le testeze pentru a se convinge de avantajele aduse“.

Cu alte cuvinte, așa cum subliniază și directorul de vânzări al companiei, Boris Billich, noul concept este util și pentru mediu și reduce și costurile industriei de transport. Acesta a prezentat, în cadrul conferinței de presă online, mai multe calcule din care să reiasă potențialul de economisire al semiremorcilor în funcție de kilometrajul anual total sau de cât la sută din acesta se merge cu acoperișul coborât.

De exemplu, pentru un parcurs de 120.000 km/an și un consum total de 33.600 l, în condițiile unui preț de 1 euro/l și unei durate de viață de patru ani (deși sigur că semiremorcile se folosesc mai mult timp), un EcoFLEX pentru care se ia în calcul o reducere cu 5% a consumului și care merge 50% cu acoperișul coborât aduce o economie anuală de 840 l de carburant și de 2,2 t de CO2 (n.r.: de la 1 ianuarie 2021 în Germania tona de CO2 emis costă 25 de euro), deci o reducere a costurilor cu 895 de euro/an din carburant și taxa de emisii.

Iar pentru 150.000 km/an, cu o economie de carburant estimată tot la 5%, dar cu 70% din kilometraj parcurs cu acoperișul coborât, se ajunge la o reducere a consumului cu 1.470 l/an și a emisiilor de CO2 cu 3,9 t/an, deci la reduceri de costuri de 1.567 de euro/an din consum și taxa de emisii.