Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele LNG reprezintă astăzi aproximativ 4% din volumul total al industriei de vehicule grele, în timp ce bioLNG totalizează 17% din combustibilul pe bază de gaze utilizat în transport la nivelul UE, a declarat Giandomenico Fioretti, Business Director Propulsie Alternativă IVECO.

Afirmațiile au fost făcute în cadrul evenimentului „Tranziția către emisii zero – Calea spre un sistem sustenabil de transport greu“, organizat recent de IVECO și Shell, acolo unde au fost puse în discuție prioritățile pentru următorii ani în ceea ce privește propulsiile alternative.

Cele două companii și-au asumat ținta decarbonizării transportului rutier de marfă, însă au atras atenția că un viitor bazat pe reducerea emisiilor dioxid de carbon necesită cooperarea diferitelor părți interesate, începând cu industria energetică și producătorii de vehicule, până la clienți și autorități. Conform lui Giandomenico Fioretti, business director Propulsie Alternativă IVECO, în ultimii ani cererea de autocamioane propulsate cu LNG a crescut constant, vehiculele evoluând de la un produs de nișă, în 2015, la aproape 4% din volumul total al industriei de astăzi. Combustibilul pe bază de biometan reprezintă 17% din combustibilul pe bază de gaze utilizat în transport la nivelul UE, iar reprezentanții IVECO se așteaptă să fie disponibil la scară largă în următorii ani.

Totodată, pentru a răspunde acestei tendințe în creștere, participanții la eveniment au agreat că este necesară o extindere a infrastructurii, pentru a stimula în continuare producția de bioLNG, ca factor-cheie pentru atingerea obiectivului de zero emisii nete de CO2. În cadrul evenimentului au fost discutate și aspecte privind reglementările în domeniu, eficiența camioanelor alimentate pe bază de gaz și nevoile privind dezvoltarea tehnologică.