Publicația franceză Les Routiers scrie că, din cauza refuzului sistematic al conducerii XPO de a le acorda tuturor angajaților creșteri salariale, al 13-lea salariu, prime de 1.000 de euro – pentru a le crește puterea de cumpărare – și îmbunătățirea condițiilor de muncă, intersindicatul CGT FO CFTC CFDT a solicitat începerea, pe 6 mai, a unei greve naționale pe termen nedeterminat.
Organizația este de părere că investiția în noi tehnologii, care să permită reducerea emisiilor de carbon, este bună, dar investiția în angajați este și mai bună. Or, la ultima dintre întâlnirile pe care le-a avut cu conducerea diviziei de transport a companiei, aceasta a respins toate propunerile și „a dat dovadă de dispreț“.
Sindicatele subliniază că XPO Group a avut în 2022 o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro în Franța și un profit operațional de aproape 30 de milioane de euro. „Dar se pare că bonusurile sunt pentru manageri, nu pentru angajații non-executivi.“
În plus, șoferii au fost atacați de curând la nord de Calais de către migranți și trei dintre ei au fost răniți, iar riscul de a fi concediați sau amendați în Marea Britanie dacă sunt prinși cu migranți în camion este foarte mare.
Șoferii au fost amenințați că în cazul în care intră în grevă li se retrage camionul alocat, dar presa franceză scrie că în numeroase locații XPO din această țară angajații au început totuși protestul – de exemplu, în locațiile logistice din Marck, Sevrey sau Parçay-Meslay.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit