Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul german de automobile, Schaeffler va livra pentru trei clienți un nou sistem cu propulsor compact încorporat în roțile mașinii, urmând ca în lunile următoare să înceapă producția de serie.

Toate componentele de acționare necesare sunt integrate direct în jantă. Potrivit Schaeffler, acest sistem economisește spațiu și face ca vehiculele să fie mai agile și mai ușor de manevrat în traficul urban. Deoarece modulul de acționare nu mai este amplasat în centrul vehiculului, se eliberează spațiu de montare care poate fi utilizat pentru baterii suplimentare sau pentru stocarea suplimentară de energie.

Unitatea de acționare, formată dintr-un motor electric (stator și rotor), o cutie de viteze și o frână mecanică, poate fi integrată într-o jantă de 14 inch (sau mai mare). Invertorul trebuie să fie amplasat, în continuare, în vehiculul propriu-zis, dar nu trebuie să se afle în axa de tracțiune și poate fi poziționat în mod flexibil. Un invertor poate acționa până la două motoare de butuc pentru fiecare roată. În funcție de conexiune, motoarele au o putere nominală între 7 și 26 kW și o putere de vârf de până la 60 kW.

„De asemenea, motoarele noastre electrice integrate cu butuc în roți îmbunătățesc, manevrabilitatea vehiculului, care este o condiție esențială pentru conducerea automată”,

a declarat Jochen Schröder.

Această transmisie directă reduce pierderile de energie, ceea ce face ca transmisia să fie foarte eficientă. Un alt beneficiu cheie este faptul că direcția și cuplul de rotație sunt controlate individual pentru fiecare roată, rezultând un vehicul cu tracțiune integrală care poate parcurge pante cu o ușurință desăvârșită, chiar și în condiții de iarnă.

În prezent, Schaeffler dezvoltă sisteme de acționare pentru tensiuni cuprinse între 48 și 400 de volți și explorează posibilitatea unor tensiuni mai mari, potrivit furnizorului.