De la 1 ianuarie, Marea Britanie înăsprește cerințele vamale, toate mărfurile trebuind înregistrate în avans prin intermediul sistemului vamal britanic, pentru import și export. De aceea firmele care fac transport spre/dinspre această țară trebuie să se pregătească din timp.
Operatorii care merg în Regatul Unit trebuie să folosească GVMS (Goods Vehicle Movement Service) pentru a-și înregistra cursele și mărfurile, în caz contrar neputând să urce pe feribot, să treacă granița dintre UE și Marea Britanie și să treacă bunurile prin vamă.
Tot de la 1 ianuarie 2022 vor mai apărea și alte modificări în relația cu Regatul Unit, printre care schimbarea modelului de depozitare temporară și de completare a documentelor de import/export înainte de plecarea vehiculelor din port, încetarea amânării declarațiilor de import și cerințele noi pentru operatorii de feribot.
Simplificarea sistemulului vamal este noul obiectiv declarat al Comisiei Europene, iar in acest sens a lansat o noua legislatie care sa faca procedura vamala „mai simpla, mai moderna si mai integrata”. Potrivit Comisiei, aceasta este destinata sa sprijine comertul transfrontalier si cooperarea vamala la nivelul intregii UE si are la baza Codul vamal al Uniunii Europene din 2013.
Serviciile vamale ale UE au legatura cu 16% din comertul mondial, iar asta corespunde a peste doua miliarde de tone de marfuri sau unei valori de 3.400 de miliarde de euro. „Un sistem vamal modern si rentabil simplifica comertul international si promoveaza cresterea. Acesta este vital pentru asigurarea securitatii cetatenilor europeni si pentru protejarea intereselor statelor membre”, a declarat Pierre Moscovici, comisarul UE pentru afaceri economice, financiare, fiscale si vamale.
In mod specific, de exemplu, procedura vamala pentru prelucrare activa ar trebui simplificata, astfel incat prelucrarea marfurilor din afara UE sa se faca fara taxe de import si implicit sa se promoveze crearea de valoare adaugata in UE. In plus, reglementari clare trebuie sa asigure ca operatorii economici sunt tratati in mod egal in cadrul UE, iar deciziile si aprobarile vamale se aplica in toata Uniunea. In plus, trebuie sa se alinieze toate sistemele IT, pentru un schimb lin de informatii. De asemenea, Comisia doreste sa imbunatateasca gestionarea riscurilor si, prin urmare, sa contracareze mai eficient traficul de bunuri ilegale sau alte activitati infractionale.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit