Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cel mai recent eSprinter primește o nouă punte spate cu acționare electrică care, pe lângă faptul că a îmbunătățit împachetarea sistemelor electrice, a redus greutatea și a permis producţia mai multor variante. Prin urmare, va fi disponibilă o gamă mai largă de eSprinter, inclusiv modele șasiu-cabină, variante frigorifice și cu platformă direct de pe linia de fabricaţie, precum și furgoane cu mai multe lungimi de ampatament.

eSprinter este propulsat de un nou motor sincron cu magneți permanenți care produce 100 kW şi respectiv 150 kW. Acesta este un progres semnificativ față de motorul de 85 kW de pe eSprinterul anterior, care producea un cuplu de numai 295 Nm, față de 400 Nm pentru noul motor. Motorul cântărește doar 130 kg, ceea ce, împreună cu noile baterii, mai ușoare, ajută eSprinter să atingă o sarcină utilă maximă de 1.575 kg. Greutățile totale ale vehiculului vor fi de 3,5 t și 4,25 t, în timp ce capacitatea de tractare a fost stabilită până la 2 t.

Sunt disponibile trei dimensiuni diferite de baterii, cu pachete de 56 kWh, 81 kWh și 113 kWh de fosfat de litiu și fier, care acum nu conțin cobalt sau nichel. Anterior, eSprinter era disponibil doar cu două tipuri de baterii, de 41 kWh sau 55 kWh.

Ratele de încărcare au crescut de la 80 kW la 115 kW. Mercedes-Benz eSprinter are capacități de încărcare atât în curent alternativ, cât și în curent continuu, o reîncărcare de la 10% la 80% durează doar 28 de minute pentru bateria mai mică de 56 kWh și 42 de minute pentru cel mai mare pachet de baterii de 113 kWh.

Pentru cea mai mare baterie, autonomia electrică, conform simulărilor ciclului WLTP, este de până la 400 km, în timp ce în ciclul urban WLTP ajunge până la 500 km.

Afirmațiile privind autonomia Mercedes-Benz eSprinter au fost validate de propriile teste efectuate de Mercedes, cu o călătorie dus-întors de la Stuttgart la München, unde furgoneta a reușit să parcurgă 475 km cu o singură încărcare. eSprinter a avut un consum mediu de 21,9 kWh la 100 km și a terminat cursa cu un consum rămas de 3% pe indicatorul de autonomie. Testul de verificare a fost efectuat folosind un model cu baterie de 113 kWh și într-o furgonetă cu ampatament L3.

Mercedes a implementat sistemul de infotainment MBUX în gama sa de autoturisme și furgonete de mai mulți ani, dar nu l-a inclus în eSprinter-ul anterior pentru a păstra autonomia. Acest lucru nu mai este cazul la noul model, cu baterii mai puternice.

Cel mai recent eSprinter primește sistemul MBUX complet. De asemenea, acesta a fost actualizat cu propriile detalii specifice EV. Asta înseamnă că va oferi date în timp real despre nivelul de încărcare a bateriei și autonomia. De fapt, Mercedes a creat un indicator interactiv inteligent al autonomiei care se leagă de sistemul de navigație. Acesta vă oferă o idee mai precisă despre cât de departe poate ajunge autovehiculul în funcţie de nivelul de încărcare a bateriei.

Acesta este unul dintre sistemele pe care Mercedes le numește „Inteligența electrică”. Acesta ține cont de condițiile de trafic și de relieful traseului urmat atunci când prezice autonomia și poate calcula cea mai bună strategie de încărcare posibilă pentru a ajunge la destinație. Aceasta poate include, de asemenea, ajungerea la destinație cu un anumit nivel de încărcare, aspect foarte util pentru situațiile în care încărcarea nu este disponibilă la punctul de oprire.

Noul model eSprinter va fi, de asemenea, primul LCV electric global al mărcii și va fi pus în vânzare în SUA și Canada, înainte de lansarea sa în Europa. Producția în SUA va începe în a doua jumătate a anului, iar modelele europene vor veni la începutul anului 2024.

Mercedes a vândut peste 30.000 de furgonete electrice până în prezent și s-a angajat să vândă numai vehicule electrice și cu emisii zero începând din 2025. Asta înseamnă că după această dată nu vor mai fi produse noi modele cu motoare cu combustie internă.

Pragul 2025 este, de asemenea, semnificativ, deoarece va fi momentul în care va intra în funcțiune noua platformă modulară van.ea. Platforma pentru vehicule electrice va sta la baza următoarei generații de furgonete eSprinter, precum și a modelului eVito și a altor modele pentru pasageri, cum ar fi Clasa V.

Producția celei mai recente generații Mercedes-Benz eSprinter va fi realizată în trei locații. Charleston din Carolina de Nord, SUA, este locul de producție pentru toate furgonetele Mercedes-Benz eSprinter din America de Nord. Modelele eSprinter europene vor fi produse în două locații, Ludwigsfelde va produce variantele cu șasiu-cabină, iar Dusseldorf va fi responsabil pentru producția de furgonete. În total, modelul eSprinter va fi disponibil pe peste 60 de piețe.

Autor: George Barrow

Van Reviewer