MAN Engines prezintă pentru prima dată la SMM motorul MAN D3872 LE432 pentru bărci cu o cilindree de 30 de litri, cu puțin timp înainte de începerea producției de serie. Motorul V12 prezentat are o putere de 1.213 kW (1.650 CP) la 2.100 rpm, ceea ce îl face ideal pentru aplicații de putere medie, cum ar fi navele de aprovizionare a parcurilor eoliene (WSV), feriboturile, navele de pasageri și bărcile de pescuit. Alte variante de putere ale MAN D3872 (1.471 și 1.618 kW sau 2.000 și 2.200 CP la 2.300 rpm) pentru aplicații ușoare au intrat deja în producție.
Motorul MAN D3872 are un motor de bază complet nou, care beneficiază de rezultatele actualei serii de motoare MAN D2862 V12, care a fost stabilită de mulți ani. Au fost luate numeroase măsuri pentru a asigura premisele MAN de longevitate, fiabilitate și viabilitate viitoare. Noul motor V12 beneficiază de o livrare îmbunătățită a lichidului de răcire prin intermediul unei noi pompe de răcire și a unei noi carcase a termostatului, care contribuie la longevitatea ridicată a motorului. Ca alternativă, motorul este disponibil cu un sistem de răcire cu piele exterioară în locul unui circuit de răcire închis. Capul cilindrului distinctiv al MAN D3872 a fost, de asemenea, reproiectat pentru a optimiza fluxul și răcirea. În plus, alimentarea cu ulei a fost ajustată prin utilizarea măsurilor de optimizare a debitului, pe lângă noile pompe de ulei și noile răcitoare de ulei. Noul sistem de injecție common rail reprezintă un alt pas important pentru această nouă generație de motoare: cu o presiune de injecție impresionantă de 2.200 bar, se pun bazele obținerii unui consum redus de combustibil și a unor emisii brute excelente, cunoscute de la motoarele MAN. Noua unitate de comandă a motorului MD1+ realizează, de asemenea, reglajul optim al motorului.
Un alt obiectiv de dezvoltare a fost densitatea ridicată a puterii, astfel încât cea mai puternică variantă, MAN D3872 LE433, are o putere de 1.618 kW (2.200 CP) și o greutate uscată de numai 2.720 kg și o cilindree de 54,7 kW pe litru. Dezvoltatorii de la MAN Engines au reușit să păstreze dimensiunile de racordare ale motorului V12 cu o cilindree de 24,4 litri, precum și dimensiunile compacte de instalare de 1.153 mm lățime și 1.320 mm înălțime. Doar lungimea MAN D3872 a fost mărită cu încă 100 mm, ajungând la 2.335 mm. În combinație cu sistemul de posttratare a gazelor de eșapament, care este de asemenea foarte compact și configurabil în mod flexibil, sistemul de la MAN Engines oferă avantaje clare pentru construcțiile noi, precum și pentru proiectele de retehnologizare.
O parte din dezvoltarea multianuală a MAN D3872 a fost reprezentată de numeroase teste pe bancul de încercare, cu timpi de funcționare în consecință lungi și teste suplimentare de succes la clienții care utilizează apă. În plus, motorul staționar pe gaz MAN E3872 cu același motor de bază funcționează deja cu mare succes în producția de serie și își dovedește valoarea în domeniul producerii de energie electrică și termică.
Pe termen mediu, sunt planificate noi creșteri de performanță pentru motorul marin MAN D3872 – de asemenea, pentru aplicații grele – într-o mare varietate de niveluri de emisii.
MAN D3872 nu numai că respectă cele mai recente reglementări privind gazele de eșapament, dar este, de asemenea, proiectat din punct de vedere tehnic pentru utilizarea în cadrul experienței MAN Smart HYBRID. În plus, motorul – la fel ca toate motoarele din portofoliul actual – este aprobat pentru utilizarea cu diesel regenerativ în conformitate cu standardul EN15940 în Europa și cu specificația ASTM D975 din SUA a Societății Americane pentru Testare și Materiale (ASTM).
Cu noul motor MAN D3872 de 30 de litri, MAN Engines își extinde semnificativ portofoliul de motoare în ceea ce privește puterea și cilindreea. Aceasta înseamnă că motoarele cu șase cilindri în linie, V8 și V12 de la 147 la 1.618 kW (200 la 2.200 CP) cu o cilindree de 12,4 la 29,6 litri sunt disponibile în prezent pentru aplicații ușoare, medii și grele.
MAN D3872 LE432 va fi prezentat publicului pentru prima dată între 3 și 6 septembrie 2024 la SMM din Hamburg, în pavilionul A3, la standul MAN Engines A3.211.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit