Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2020 a fost un an slab pentru multe firme de transport și logistică și de aceea excepțiile sunt un subiect demn de analizat. Una dintre acestea este Vos Logistics, al cărei director general pentru divizia Solutions (care se ocupă de depozitare și eFulfilment, distribuție în BeNeLux și management al mărfurilor), Toine van Gils, a stat de vorbă cu managerul pentru inovație al asociației olandeze de transport și logistică, Juliette van Neerijnen, despre dezvoltarea digitală, criza Covid-19 și achiziția SNEL Shared Logistics, o firmă cu 65.000 mp de depozitare în Woerden, cu peste 250 de camioane, care face distribuție în BeNeLux și completează foarte bine activitățile Vos Logistics.

Unul dintre motivele pentru care 2020 a fost un an atât de bun pentru aceasta din urmă este decizia de a se implica în eCommerce, un domeniu care a cunoscut o creștere spectaculoasă. Compania este deja puternic digitalizată, dar în logistică digitalizarea avansează rapid, în pas cu eCommerce și eFulfilment, mai ales pe timp de pandemie, și există numeroase firme nou intrate pe piață, având avantajul că nu au în urmă lucruri de care să se debaraseze, ci pornesc din start cu tehnologia actual modernă. Iar pentru a face față competiției din partea lor marile companii trebuie să investească în tehnologii moderne.

Vos Logistics are propriul departament IT, cu mai mult de 40 de angajați, ceea ce arată preocuparea sa pentru astfel de soluții. De exemplu, documentele pe hârtie au fost eliminate în mare parte din activitatea companiei, șoferii lucrează cu eCMR, pentru primirea comenzilor de la clienții mari se folosesc conexiuni EDI, deci nu mai e nevoie de angajați, iar pentru clienții mici nu există deocamdată un sistem, ci doar un portal unde ei pot introduce singuri comenzile, care intră apoi în sistemul de management al Vos Logistics. Și schimbul de mailuri se dorește a fi eliminat pe cât posibil, deoarece noile aplicații le permit clienților din eCommerce să știe exact când le vor fi livrate produsele.

În ceea ce privește integrarea sistemelor folosite de SNEL, după achiziția acestei companii la începutul lui 2020, s-a decis că softurile sale nu vor fi schimbate în 2020, pentru ca cele două firme să ajungă să se cunoască mai bine, iar tranziția IT va avea loc în 2021, astfel încât până la finalul anului ele să folosească același sistem de management al transportului, același soft de planificare, aceleași computere de bord pentru camioane și aceleași sisteme de depozitare. Principala provocare se referă la oameni, dar angajații SNEL au lucrat ani de zile cu diverse sisteme, ceea ce constituie un avantaj. Cele două companii intenționează să crească puternic împreună pe segmentul livrărilor la domiciliu și vor face asta dintr-un depozit care include platforme de cross dock în Oss și Woerden, dar funcționarea va fi foarte bună numai cu o planificare centrală, folosind un sistem central. În afară de acesta există instrumente inteligente care extrag toată informația din sistem, pentru a se alcătui rapoartele interne, a se vedea indicatorii de performanță și optimizarea proceselor, și pentru a se transmite informații către clienți.

Pentru început, în centrul de cross dock din Woerden va fi introdusă scanarea fiecărui palet care intră și iese, pentru creșterea eficienței și a performanței livrării, iar angajații vor trebui să lucreze diferit decât până acum și vor avea la dispoziție timp să se acomodeze cu noul sistem.

Compania folosește în depozitele sale inovații precum roboți, coboți și drone, achiziționate cu investiții uriașe, dar care în timp aduc profit, la fel ca toate soluțiile digitale.

Vos Logistics este acum într-un proces de reevaluare a strategiei sale și vrea să se dezvolte tot mai mult în BeNeLux în următorii ani, fiind atentă și la posibilitatea unor noi achiziții de firme, dar și la noii pași pe care-i poate face în direcția digitalizării.