Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a se asigura că nu își capacitează terminalul, operatorul SOCEP a ales o abordare proactivă și a aplicat o politică de tarif „mai prietenoasă“ armatorilor și liniilor de containere în privința zonei de depozitare, iar aceștia, la rândul lor, au putut oferi politici similare pe celelalte paliere astfel încât marfa să fie scoasă rapid din terminal.

În opinia directorului SOCEP, Dorinel Cazacu, ceea ce se întâmplă la ora actuală în portul Constanța este pus pe lipsa de capacitate rutieră a ucrainenilor, care nu au suficiente soluții pentru a ridica toată marfa din portul românesc. Pe de altă parte, în contextul lipsei unui trafic comercial intens între România și Ucraina, fapt pentru care nu s-au operat investiții în terminale intermodale și în echipamente de-o parte și de alta a graniței, oficialul operatorului portuar nu crede că doar soluțiile intermodale, fie ele pe teritoriul României sau al Ucrainei, reprezintă o cale de rezolvare în vederea preluării unor volume importante – acestea fiind doar o parte a soluției. Important este ca cineva să își asume niște costuri. „Este posibil, însă sunt foarte multe impedimente de ordin logistic și nu se poate face peste noapte. Există niște oportunități, doar că nu știi ce se va întâmpla în viitor. La fel și în portul Constanța, pentru a repoziționa fluxurile de marfă prin port și a prelua câteva zeci de milioane de tone trebuie efectuate niște investiții, pe lângă niște capacități nefolosite și care vor trebui reactivate. Însă investești și când dispare acest surplus, ce pui la loc?“, afirmă Dorinel Cazacu.