Comisia Europeană dorește să reducă vârsta de obținere a permisului de conducere a camioanelor la 17 ani, în anumite condiții. Acest lucru ar trebui să facă această profesie mai atractivă pentru tineri, ceea ce este necesar având în vedere deficitul de șoferi, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, cu ocazia prezentării miercuri la Bruxelles a acestor planuri. Cu toate acestea, șoferii de camion în vârstă de 17 ani ar trebui să fie întotdeauna însoțiți de un șofer de camion experimentat.
Vârsta la care un tânăr șofer de camion poate conduce singur mărfuri fără escortă va rămâne neschimbată la 21 de ani. Doar în cazul vehiculelor de siguranță și de stingere a incendiilor, precum și pentru cursele de testare și întreținere, șoferii de camion mai tineri vor putea conduce singuri. Astfel, Comisia Europeană nu răspunde cerințelor industriei de transport rutier, care solicită o scădere fundamentală a vârstei de obținere a permisului de conducere pentru camioane fără restricții.
În lunile următoare, Parlamentul European și miniștrii transporturilor din cadrul Consiliului UE vor trebui să discute propunerea Comisiei Europene. Acolo încă se mai pot face modificări. Propunerile Comisiei UE privind permisul de conducere pentru camioane reprezintă doar o parte a unui pachet global de măsuri pentru creșterea siguranței rutiere pe drumurile europene.
Comisia propune ca șoferii de autoturisme să poată obține un permis de conducere de la vârsta de 17 ani. Cu toate acestea, și în cazul autoturismelor, tinerii șoferi ar trebui să poată conduce doar împreună cu un șofer experimentat. Permisele de conducere atât pentru șoferii de autoturisme, cât și pentru șoferii de camioane în vârstă de 17 ani ar urma să fie eliberate pentru o perioadă de probă de doi ani, timp în care șoferii ar urma să fie supuși unei reguli de alcoolemie zero.
În plus, Comisia Europeană dorește să introducă un permis de conducere digital, valabil pe întreg teritoriul UE, care să poată fi stocat, de exemplu, pe un smartphone. Dacă se dorește, ar trebui să fie în continuare posibilă eliberarea de permise de conducere din plastic.
În cele din urmă, Comisia UE dorește să îmbunătățească urmărirea penală transfrontalieră a încălcărilor regulilor de circulație. În plus, șoferii cărora li s-a retras permisul de conducere într-o țară din UE nu ar trebui să aibă voie să conducă în nicio altă țară din UE.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit