Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii de camion sunt supuși zilnic riscurilor de accidente grave și, din păcate, statistica nu lucrează în favoarea lor, 70 de șoferi pierzându-și viața în accidente mortale petrecute la finalul unui ambuteiaj pe șoselele din Germania, potrivit inițiativei „Treaz la volan la 80 km/h“.

Din nefericire, cifra este în creștere cu 46% față de 2020, iar pe lângă șoferii care și-au pierdut viața există și numeroase persoane rănite grave, mai spune organizația. Situația este cu atât mai gravă cu cât numărul total al deceselor din accidente în Germania a scăzut cu aproape 20% din cauza traficului mai scăzut cauzat de pandemie. Statistic, a scăzut cu 596 de decese, însă în transportul rutier de marfă, cel care nu s-a oprit nici măcar în pandemie, numărul șoferilor de camion morți în urma unui accident care a implicat mai multe vehicule a crescut vertiginos cu 46%.

Potrivit sursei citate, comerțul online generează și mult trafic rutier, iar riscul de aglomerație este crescut, printre altele, de diversele restricții de circulație. Toate acestea, în combinație cu factorii de stres din meseria de șofer profesionist – lipsa șoferilor, somnul nesănătos, monotonia și folosirea telefonului mobil în timpul conducerii – , au dus la creșterea numărului de victime. Organizația critică și lipsa de pregătire a șoferilor din întreaga Europă în ceea ce privește sistemele de asistență care salvează vieți. Mulți șoferi nu sunt conștienți de pericole, însă nu numai companiile de transport, ci și industria prelucrătoare și comerțul cu mărfuri poartă o mare parte de responsabilitate, iar transportul și politica economică trebuie să asigure un mediu prietenos cu camioanele. „Numai atunci când toți cei implicați în lanțul de aprovizionare pentru mărfuri și mărfuri vor conștientiza problema numărul victimelor inutile din finalul unui blocaj de trafic se va opri.”

Foto: Photo: Mannheim Police Headquarters / eurotransport.de