Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile aduse de transportul rutier reprezintă, în medie, 40% din totalul costurilor în transportul intermodal, potrivit studiului de impact realizat de firma de consultanță Ricardo la solicitarea Comisei Europene în contextul adoptării Pachetului Mobilitate 1.

De asemenea, studiul face referire la faptul că aceste costuri, care, spre exemplu în transportul fluvial-rutier reprezintă circa 60% din costurile total al transportului combinat, sunt în directă legătură cu șoferii. În opinia a 52% dintre respondenți, cheltuielile cu șoferii non-rezidenți (angajați la firme de transport care nu sunt stabilite în țara unde se află terminalul) sunt, în medie, cu 16% (minim 5% și maxim 20%) mai mici față de cele cu șoferii rezidenți, ceea ce determină alegerea acestor transportatori în detrimentul firmelor locale. Nu în ultimul rând, 26% dintre expeditorii consideră că transportatorii străini oferă un grad mai ridicat de flexibilitate în privința serviciilor oferite la același tarif cu rezidenți.

Citește și: Cifra de afaceri a expeditorilor din intermodal se va reduce cu 8,5% în urma implementării restricțiilor de cabotaj. O parte dintre ei ar urma să intre în faliment

Rezultatele studiului arată că aplicarea cotelor de cabotaj în transportul intermodal va afecta circa 32% din volume, ceea ce înseamnă că circa o treime din expeditorii și operatorii de terminale intermodale vor trebui să își regândească activitățile de transport. Totodată, așa cum au dorit statele vestice și promotorii noilor reguli încă de la început, jumătate din operațiunile de transport rutier în totalul transportului intermodal vor trece de la transportatorii non-rezidenți la cei locali, care fie vor angaja șoferi pe firma din țara respectivă, fie vor subcontracta serviciile.