Bilanțul trist care sosește zilnic de pe șosea a fost actualizat cu o altă victimă – un șofer de camion, Angelo Andriola, de 58 de ani, din Ostuni, care se ocupa cu transportul poștal la bordul unui Iveco Eurocargo. În dimineața zilei de 3 martie, în jurul orei 09:30, la Livraga (Lodi), între stațiile de taxare Casalpusterlengo și Lodi de pe autostrada A1, camionul Eurocargo s-a izbit foarte violent de un camion care se deplasa în fața sa, care în acel moment se afla într-o puternică decelerare din cauza unei încetiniri cauzate de un șantier de construcții semnalizat corespunzător și deschis de câteva zile.
Pentru a înțelege violența impactului, pe lângă imaginile cu puntea din spate a vehiculului care a fost lovit din spate complet distrusă, mărturia lui Andrea Gottardi, patronul societății care deține camionul lovit din spate este foarte utilă. După cum este relatat de presa italiană, după impact, camionul, în ciuda faptului că se deplasa cu încărcătura completă și în ciuda urmelor de frânare ale Eurocargo pe sol, a fost deplasat înainte aproximativ 15 m. Din fericire, el transporta deșeuri inerte, care, prin urmare, nu se mișcă și nu riscă să invadeze în mod periculos cabina.
Cauzele impactului sunt, evident, necunoscute și, având în vedere rezultatul accidentului, în curs de examinare de către anchetatori, deși acest element raportat de Gottardi – și anume urmele de frânare de pe asfalt – ar tinde să excludă o stare de rău din partea șoferului care a decedat. Cel mai probabil, ar fi putut fi vorba de o distragere a atenției care, deși doar pentru un moment, la anumite viteze, este echivalentă cu a conduce zeci de metri fără a avea privirea asupra drumului.
În schimb, starea șoferului camionului lovit din spate, Eugenio Dorich, în vârstă de 53 de ani, nu este îngrijorătoare. Șoferul a suferit o vânătaie puternică la cot cauzată de șocul și de forța pe care a exercitat-o asupra volanului pentru a se ține pe loc.
Șoferul avea centura de siguranță cuplată, ceea ce l-a salvat, pentru că altfel, cu mișcarea violentă înainte a camionului, ar fi fost aruncat din cabină și ar fi putut sparge parbrizul. Cabinele camioanelor moderne sunt construite ca niște celule sigure, care îi protejează pe șoferi chiar și în caz de impact violent, dar este necesară folosirea centurii de siguranță.
Pe 16 decembrie 2022, Autoritatea Sistemului Portuar al Mării Adriatice de Nord și Agenția Vamală au lansat prima fază a proiectului de digitalizare a procedurilor vamale în Portul Veneția. Se preconizează că acest lucru va reduce cu 75% timpul de așteptare pentru vehiculele comerciale pentru încărcarea și descărcarea containerelor, datorită schimbului electronic de informații și urmăririi vehiculelor și a mărfurilor în port.
Operatorii de terminale trimit telematic informații privind containerele care sosesc din țările din afara UE către autoritatea portuară, care le transmite Agenției Vamale. Astfel, șoferii de camioane nu mai trebuie să coboare din cabină pentru a preda actele la Guardia di Finanza înainte de a părăsi portul. Guardia di Finanza gestionează pe calculator informațiile privind mărfurile și vehiculele în tranzit și le reține doar pe cele pe care consideră că trebuie să le verifice fizic. Autoritatea portuară afirmă că „testele au arătat o reducere clară a timpului de trecere prin poartă, mărfurile fiind acum verificate în câteva secunde. Timpul mediu de staționare al fiecărui camion la poartă a scăzut de la 53 de secunde cu procedura analogică la 14 secunde cu cea digitală”. Pe lângă timpii de așteptare, această procedură vizează și reducerea emisiilor poluante pe care le produc camioanele. În faza inițială, digitalizarea se referă doar la containere, dar, într-o etapă ulterioară, ea poate fi extinsă la mărfurile în vrac și la colete.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit