Determinarea disponibilității parcării în apropierea unei destinații a devenit cel mai solicitat serviciu pentru mașini conectate de către șoferii din întreaga lume, potrivit unui nou sondaj realizat de TechInsights. Raportul a evaluat 28 de servicii pentru autovehicule conectate, invitând 4.990 de șoferi din întreaga lume, inclusiv 1.723 de șoferi chinezi, să își clasifice interesul pentru fiecare serviciu la bordul autovehiculului.
Rezultatele sondajului arată că printre cele mai populare funcții de la bordul autovehiculului în rândul șoferilor chinezi se numără evaluarea disponibilității parcărilor în apropierea destinației, optimizarea traseului și a condițiilor de trafic, precum și a condițiilor meteorologice care pot avea impact asupra traseului. Dintre acestea, informațiile despre parcarea din autovehicul au avut o probabilitate de alegere pentru 66% dintre șoferii chinezi chestionați ca fiind cel mai valoros serviciu conectat pentru autovehicule.
Filtrând în funcție de marca vehiculului, s-a arătat, de asemenea, că proprietarii de vehicule cu prețuri medii și ridicate solicită mai mult funcțiile de informații despre parcare decât proprietarii de vehicule cu prețuri mai mici. De asemenea, sondajul a arătat că șoferii din China cu vehicule mai mari (Large și SUV) clasifică rezervarea unui loc de parcare înainte de a ajunge la destinație ca fiind a cincea cea mai importantă funcție, în timp ce șoferii de vehicule mai mici, în mod previzibil, o clasifică cu o prioritate mai mică; cu toate acestea, la toate dimensiunile de vehicule, șoferii se așteaptă din ce în ce mai mult ca disponibilitatea locurilor de parcare să fie integrată fără probleme în procesul de navigare la bordul vehiculului.
Spre deosebire de șoferii chestionați din SUA și Europa de Vest, șoferii din China sunt, în general, bine aliniați cu privire la care sunt cele mai importante cazuri de utilizare atunci când se ia în considerare vârsta. Primele două caracteristici solicitate de șoferii chinezi din toate grupele de vârstă sunt: găsirea unui loc de parcare disponibil în apropierea destinației lor și prezicerea și navigarea automată a rutelor frecvent parcurse.
În plus, pentru mulți dintre șoferii chinezi mai tineri, plățile la bordul autovehiculului au trecut de la o caracteristică „opțională” la o nevoie „puternică”. Se așteaptă ca piața plăților la bordul vehiculelor din China să înregistreze o creștere CAGR de 14,5% până în 2030 – ceea ce indică faptul că șoferii chinezi au un nivel crescut de încredere în ceea ce privește plata prin intermediul vehiculelor lor și doresc un confort maxim și o experiență de utilizare fără întreruperi. În general, interesul pentru sarcinile de plată în toate categoriile demografice continuă să crească de la an la an.
Raportul a evidențiat, de asemenea, faptul că noile funcții de la bordul vehiculelor, cum ar fi jocurile în mașină, editarea și trimiterea de e-mailuri, integrarea rețelelor sociale și gestionarea călătoriilor, sunt, în general, o prioritate scăzută în China și în restul lumii, chiar dacă un număr din ce în ce mai mare de mașini conectate sunt acum echipate cu aceste funcții.
Ca răspuns la acest ultim raport de cercetare, Neil Wu, Parkopedia China Business Development Manager, a declarat: „China are un deficit de aproximativ 80 de milioane de locuri de parcare, ceea ce face ca găsirea unui loc de parcare să fie o provocare în marile orașe din întreaga țară. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că șoferii chinezi au semnalat în cadrul sondajului că informațiile privind disponibilitatea parcărilor reprezintă principala prioritate a mașinilor conectate. În ciuda acestui fapt, producătorii de automobile din China încă nu reușesc să satisfacă cererea șoferilor cu ofertele lor de mașini conectate.” „În cel mai recent sondaj al Parkopedia în rândul șoferilor din China, serviciile de mașini conectate în general au fost primite pozitiv de către majoritatea șoferilor ale căror vehicule le aveau, însă 1 din 7 automobiliști chinezi nici măcar nu știa dacă mașina lor include servicii de informare privind parcarea. În consecință, producătorii de echipamente originale trebuie să se asigure că oferă o gamă adecvată de servicii pentru mașini conectate pentru a răspunde cererii șoferilor și să comunice mai bine caracteristicile care sunt montate pe vehiculele lor pentru a se asigura că automobiliștii valorifică la maximum tehnologia și serviciile prezentate, care îmbunătățesc călătoriile și sporesc loialitatea față de marcă.”
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit