Potrivit celui mai recent sondaj IRU, se estimează că deficitul de șoferi de camioane din Europa va rămâne ridicat în 2023, de minimum 300.000, cu 9% din poziții neocupate, față de 10% în 2022 și 7% în 2021. Ponderea femeilor și a tinerilor rămâne scăzută, reprezentând 4%, respectiv, 8% dintre șoferii de camioane din Europa.
Străinii tind să reprezinte o pondere tot mai mare din numărul total de conducători auto profesioniști din Europa, mai ales în țările în care transportul rutier internațional reprezintă peste 20% din transportul rutier (Polonia, România). Așa cum subliniază Vincent Erard, director de strategie și dezvoltare în cadrul IRU, stagnarea cererii de marfă din ultimul trimestru al lui 2022, care a continuat și în 2023, a aplatizat pentru moment curba deficitului de șoferi. Dar nimic nu s-a schimbat în perspectiva pe termen lung a profesiei. Ponderea șoferilor tineri rămâne extrem de scăzută și orice creștere a cererii de transport din partea economiilor europene va exacerba și mai mult deficitul de conducători auto, care, la rândul său, va limita creșterea economică. „Deci trebuie să continuăm să insistăm pentru soluții atât imediate, cât și structurale pentru problema penuriei de șoferi.“
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit