Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii profesioniști sunt stresați! O știam și noi, dar acum a relevat -o un studiu efectuat de un masterand al Universității RWTH Aachen, Germania, pe un eșantion de 1.165 de șoferi de camion. Printre motive se numără dificultatea găsirii unui loc de parcare, lipsa aprecierii și tratarea necorespunzătoare a sănătății.

Maximilian David de la Universitatea RWTH Aachen a efectuat un studiu, ca parte a dizertației pentru master, pentru a încerca să afle care sunt factorii de stres pentru șoferii profesioniști din Germania. „În opinia dumneavoastră, cât de puternic afectează următoarele condiții percepția dvs. asupra stresului, atât acum, cât și în viitor?” Aceasta a fost una din întrebări, iar răspunsul a fost clar, a explicat tânărul inginer în cadrul podcastului FERNFAHRER LIVE. Cea mai mare provocare este dată de lipsa parcărilor și a facilităților de odihnă, urmată de numărul de șantiere de construcții și de numărul tot mai mare de șoferi străini. „Controalele externe efectuate de BAG și poliție, precum și tehnologia modernă a vehiculelor nu constituie un factor de stres atât de mare”, a explicat Maximilian David. Din punct de vedere fizic, procesele de încărcare și descărcare sunt descrise ca fiind cea mai mare solicitare cu o valoare de 3,23. Pe scara de valori, cifra corespunde cu „nici și nici”, potrivit lui David. „Prin urmare, se poate concluziona că activitățile fizice nu sunt privite într-un mod negativ.”

În privința sănătății, aproximativ 72% dintre șoferi au declarat că au întâmpinat deja probleme legat de dureri de spate. De altfel, principalele cauze ale stresului asupra șoferilor de camioane sunt cunoscute de multă vreme: perioade lungi de ședere și lipsă de mișcare, ore de lucru nefavorabile, izolare socială, stres din cauza presiunii în timp, oboseală datorată monotoniei și o alimentație necorespunzătoare. Ca o primă concluzie, inginerul german crede că șoferii își doresc mai multe locuri de parcare liniștite, ceea ce poate duce la reducerea accidentelor de circulație”.

Pe o piata extrem de fluctuanta, companiile de transport trebuie sa reactioneze rapid, iar reducerea programului de lucru si posibilitatile limitate de inmatriculare a vehiculelor pot constitui un obstacol, conform observatiei Oficiului Federal pentru Transportul de Marfuri (BAG), care a efectuat o cercetare in randul transportatorilor germani.
Multi respondenti au raportat dificultati in reducerea costurilor de functionare si adaptarea capacitatilor lor la o situatie in permanenta schimbare. In unele cazuri, reducerea programului a fost implementata din cauza ingrijorarii clientilor privind riscul de infectare. Din acelasi motiv, companiile de transport ar fi evitat si inregistrarea vehiculelor pe care nu le utilizeaza. Potrivit sursei citate, birourile de inmatriculare ale vehiculelor sunt inca accesibile doar intr-o masura limitata, ca urmare a reducerii programului cu publicului, iar programarile se intind pe cateva saptamani.
Acelasi sondaj remarca un grad satisfacator in ceea ce priveste termenele de plata catre transportatori, insa saptamanile urmatoare acestea s-ar putea modifica, deoarece termenele extinse de plata de 60 pana la 90 de zile anuntate la inceputul crizei Corona sunt iminente. Companiile intervievate au evaluat optiunile pentru suspendarea duminicilor si a sarbatorilor publice si pentru prelungirea diferita a timpului de conducere a zilei. Avand in vedere spatiul de depozitare in exces, nu ar fi nevoie de acest lucru, dar clientii „tind sa se astepte la calatoriile in zilele de duminica”.
Raportul BAG mai arata ca un transportator a fost nevoit sa trimita in carantina mai multi soferi, dupa ce un client, care a avut un numar foarte mare de cazuri corona confirmate, nu l-a informat in prealabil.