Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dopravný Podnik Bratislava (DPB), operatorul de transport public din capitala Slovaciei, urmează să îşi modernizeze flota cu autobuze electrice cu pilă de combustie pe hidrogen. Astfel, potrivit presei locale, licitaţia pentru cumpărarea a 40 de astfel de vehicule a fost câştigată de Solaris Bus & Coach, iar primele patru unităţi ar putea intra în operare până în toamna viitoare.

Modelul câştigător ar fi Solaris Urbino 12 Hydrogen, echipat cu rezervoare de H2 montate pe plafon, longitudinal deasupra primei axe.

Acestea vor asigura o capacitate de 312 l fiecare, adică 1.560 l în total, egal cu aproximativ 37 kg H2. Alimentarea se face la un ritm de 6 kg pe minut, iar autonomia promisă de producătorul polonez este de aproximativ 350 de km.

Urbino Hydrogen are un principiu de funcţionare similar versiunii pe baterii, diferenţa fiind făcută, desigur, de rezervoarele de H2, pe baza căruia se produce energia. Bateriile Solaris High Power, având o capacitate de stocare de aproximativ 30 kWh, sunt montate pe celula de combustie. Propulsia este realizată de axa electrică cu două motoare de 125 kW montate deasupra roţilor, singura opţiune în cazul vehiculului pe hidrogen.

Unul dintre cele mai recente contracte pentru Solaris Urbino 12 Hydrogen a fost semnat în Bavaria, Germania, cu 10 vehicule programate pentru livrare până în martie anul viitor. Primul parc de 12 autobuze Solaris cu pilă de combustie pe H2 a intrat în operare în Bolzano, Italia, în mai 2021, iar jcea mai mare comandă de până acum a venit din Olanda – 20 de modele achiziţionate de Connexxion, parte a grupului Transdev.