In cadrul conferintei Tranzit de la Targu Mures, dedicate operatorilor de transport persoane, Iveco Irisbus a dorit sa evidentieze reducerea costului total de operare, ca fiind cel mai important factor in directionarea solutiilor sale tehnologice in dezvoltarea vehiculelor. In managementul unui autobuz sunt multe elemente care influenteaza costurile, printre acestea numarandu-se valoarea investitiei, intretinerea si reparatia, consumul de combustibil, costurile cu soferul, taxele de drum si alte impozite si taxe. Iveco si-a focusat strategia pe diminuarea acelor componente de cost individuale care depind de producatorul de vehicule, cu scopul de a raspunde pe deplin nevoilor unei piete tot mai competitive.
Prin imbunatatirile constante aduse componentelor folosite de Iveco in productia de autobuze, a fost obtinuta o reducere cu 3% a costurilor de intretinere si reparatii in 2012 pentru Citelis de 12 m, diesel, la un rulaj mediu anual de 50.000 km.
Prin sesiunile sale de training pentru conducere economica si sistemul de management al flotei „Intellibus“, utilizatorii de autobuze Iveco pot obtine o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 8%/an.
Tehnologia hibrida a autobuzului urban Citelis Hybrid combina un motor Tector diesel de 6 l, produs de FPT Industrial, cu un motor/generator electric. Aceasta solutie reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2 cu 21-41 t/an, in functie de lungimea vehiculului si economiile de carburant. Se pot furniza alternativ optimizari ale consumului de combustibil si emisii de CO2 scazute cu autobuzele Iveco pe gaz natural comprimat (CNG) care poate conduce la o reducere in costul combustibilului per kilometru cu 50% fata de modelele diesel.
In cadrul conferintei, invitatii au avut posibilitatea de a testa, pe autodromul IFPTR, trei vehicule din gama Iveco de autobuze: un Magelys Pro de 12,2 m, un Crossway LE City de 12,8 m si un Citelis CNG de 12 m.
Conceptul intercity cu podea coborata, Crossway LE (Low-Entry) este dezvoltat special de Iveco pentru uzul suburban si interurban, fiind o solutie de transport …
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit