Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pandemia a afectat puternic economia, iar industria auto, dar și cea farmaceutică au fost printre cele mai impactate de la debutul ei. Producătorii, furnizorii, dar și transportatorii și companiile logistice specializate în acest domeniu au fost nevoiți să-și adapteze serviciile noilor nevoi survenite din situații de urgență în aceste sectoare de activitate, arată GEFCO într-un comunicat remis Tranzit.

Zona de producție s-a confruntat cu un risc important din cauza întreruperii lanțurilor de aprovizionare globale, ceea ce a dus la pierderi importante de venituri și a afectat negativ economia mondială. În pandemie, după o perioadă scurtă în care industriile nu și-au mai putut continua activitatea, a urmat o creștere, estimată de specialiștii GEFCO, de peste 50% a segmentului de transporturi speciale și time critical, în toate sectoarele de business cu accent pe cel medical și farmaceutic.

Deși înainte de pandemie companiile din domeniul auto își reduseseră cotele planificate anual pentru servicii time critical, în prezent, în contextul crizei semiconductoriilor și nu numai, se revine la bugetarea serioasă a acestora. Transporturile time critical pot fi: planificate, cu livrare „just in time“ pe rute fixe, regulate, cu livrare la data exactă sau adaptate situațiilor neprevăzute, care pot afecta lanțul comercial, iar serviciile TCS sunt necesare până la restabilirea fluxului normal al lanțului logistic. Astfel de situații neprevăzute pot fi: nelivrarea la timp a materiei prime, probleme tehnice ale lanțului de producție (de exemplu utilaje care se pot defecta), probleme de calitate, creșterea bruscă a volumului de comenzi etc. În industriile deservite de GEFCO, nelivrarea la timp a componentelor sau materiilor prime generează pierderi cuprinse între 3000 și 15.000 EUR / oră cauzate de replanificarea sau intreruperea producției.

„Există o concepție greșită că serviciile speciale și TCS sunt inaccesibile ca preț. Desigur, discutăm de o diferență între serviciul standard și cel special, dar această diferență vine din planificarea diferită pentru cele două soluții. În condițiile unei economii din ce în ce mai dinamice, unde viteza de răspuns, viteza de producție și viteza de livrare fac diferența între soluțiile TCS – speciale, personalizate – și cele standard, apelarea la un serviciu Premium de transport permite companiilor furnizarea unor produse sau servicii cu valoare adaugată către clienții lor. În GEFCO România operăm în jur de 6.000 transporturi rutiere și aeriene de tip time critical pe an cu acoperire globală.” a declarat Iulia ZEVEDEI, Time Critical / Air, Sea & Rail Manager.

Situațiile de criză sunt inevitabile și pun presiune pe întreg mecanismul de producție și punere în piață, epuizând resursele clienților. Experții TCS vin în ajutorul clienților cu cele mai potrivite soluții și desfășoară operațiuni complexe ce necesită o organizare rapidă, mijloace de transport cu o capacitate diversă, cross-dock-uri, formalități vamale, accesarea unor zone geografice dificile / izolate / restricționate, schimbarea planului de transport în cursul derulării lui (transbordări, livrări la cele mai apropriate aeroporturi pentru schimbarea tipului de transport din rutier în aerian.

În prezent, se observă o revenire la volumele de transport anterioare pandemiei, determinate atât de cereri crescute din partea clienților cât și de contextul geopolitic. Odată cu creșterea numărului de livrări, inevitabil crește si cererea pentru soluțiile de tip TCS. GEFCO oferă atât mijloacele de transport, dar și mecanismul complex reprezentat de rețeaua GEFCO Special / TCS din toată Europa, împreună cu toate flotele care sunt la dispoziție și know-how-ul dobândit în anii de experiență.