Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oficiul Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG), în coordonare cu Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) din Germania, a analizat din nou situația formării și a pieței muncii, precum și condițiile de lucru ale șoferilor profesioniști, conductorilor de tren şi ale navigatorilor interni, considerând 2019 un an de cotitură.

După ani de creștere, numărul șoferilor profesioniști care plăteau contribuții de asigurări sociale în Germania a înregistrat în 2019, pentru prima dată, o ușoară scădere (-0,3%). Contrar tendinței pe termen lung, numărul navigatorilor în traficul interior și portuar a crescut de la an la an (+ 3,6%) şi, de asemenea, şi numărul conductorilor de tren a crescut în 2019 cu 6,3%.

În toate profesiile, lucrătorii străini calificați au continuat să capete importanță, iar acest impuls a fost însoţit de creșterea salariilor prin negociere colectivă. În timp ce numărul contractelor de formare nou încheiate pentru conductorii de tren a crescut din nou semnificativ în 2019, cu 22,2%, pentru șoferii profesioniști a scăzut cu 2,6%, iar pentru operatorii de navigație interioară cu 8,2%, comparativ cu anul precedent. Apoi, în cursul coronacrizei, situația pieței muncii s-a deteriorat semnificativ. În toate profilurile de locuri de muncă examinate, a existat o creștere semnificativă a șomajului în primele câteva luni din 2020 comparativ cu anul precedent, cu o scădere simultană a locurilor de muncă vacante.