Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Dacia a fost nevoita sa retrimita in somaj tehnic cateva sute de angajati, din cauza lipsei comenzilor pentru fabrica, scrie Profit.ro. In prezent, marca se confrunta cu o cerere scazuta atat pe piata interna, cat mai ales pe pietele externe, care acopereau cea mai mare parte a comenzilor. 
Potrivit informatiilor Profit.ro, in acest moment, la Automobile Dacia, in Uzina Mecanica si in Presaj, s-a redus activitatea, astfel ca mai multi angajati din schimbul trei au intrat din nou in somaj tehnic, cu 85% din salariu. Este vorba despre circa 300 de angajati, care au apucat sa revina in activitate, inca din 21 mai, cand a fost repornita activitatea uzinei Dacia. „In Uzina de Vehicule lucram in 3 schimburi, in continuare, si asiguram masuri de protectie pentru angajati. Din pacate, cea mai mare parte a productiei, circa 80%, o exportam, iar la export situatia este asa cum o stim, cumparatorii stau in expectativa”, a explicat pentru Profit.ro Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia. “Problema este la Uzina Mecanica, unde se fac si comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe”, a adaugat acesta. 
In replica, Dacia precizeaza ca din 11 mai activitatea celor doua uzine se desfasoara in trei echipe, adaptand-o cererii comerciale. „La sfarsitul lunii mai, cadenta de fabricatie a fost de 1.200 de vehicule pe zi, iar in cursul lunii iunie, este prevazuta cresterea acesteia, la 1.300 de vehicule pe zi.” au transmis pentru Profit.ro reprezentantii Groupe Renault Romania.

Reprezentantii Dacia pregatesc un scenariu de reluare a productiei, in asa fel incat sa protejeze sanatatea oamenilor, si sunt optimist ca acest lucru se va intampla poate in a doua parte a lunii aprilie, a declarat, joi, ministrul Economiei, Virgil Popescu, potrivit Digi24.
 
Dacia si Ford au deja salariati in somaj tehnic, la fel si o parte din industria auto pe orizonatala, a spus ministrul in interventia telefonica la postul Digi 24. ,,Dacia are peste 16.000 de angajati, Ford 6.000. Sunt, probabil, in jur de 100.000 care lucreaza pe industria orizontala in toata industria auto. Ei doresc sa porneasca lucrurile, dar sunt oarecum dependenti de industriile din tarile europene, de producatorii mari, de lantul de aprovizionare. Dupa intalnirea pe care a avut-o la Guvern aseara, am mai avut o videoconferinta cu mai multe industrii, printre care si cu cei de la Dacia, direct de la fabrica. Ei mi-au spus ca pregatesc un scenariu de reluare a productiei, in asa fel incat sa protejeze sanatatea oamenilor. Ganditi-va ca acolo sunt 16.000 de salariati, dar gandesc un flux de lucru, in asa fel incat sa se respecte distanta de 1 – 1,5 metri intre salariati, sa aiba masti de protectie, biocide, geluri de dat pe maini, astfel incat lucrul sa se desfasoare in siguranta. Acesta e un lucru pe care pe mine ma bucura. Asta inseamna ca oamenii acestia gandesc sa dea drumul la productie”, a spus ministrul Economiei, Virgil Popescu.
 
,,Sunt optimist ca, in cursul lunii aprilie, poate in a doua parte a lunii aprilie, la Dacia va incepe productia”, a punctat oficialul. Automobile Dacia a intrerupt productia la uzinele din Mioveni pe data de 19 martie pana 5 aprilie, in contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajati au intrat in somaj tehnic, anunta compania recent.