Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul de soluții de mobilitate solară Sono Group N.V. („Sono Motors”), cu sediul la Munchen, a obținut o finanțare de 1,46 milioane de euro de la Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu („CINEA”) pentru a avansa în dezvoltarea tehnologiei solare proprietare a Companiei.

Proiectul SEAMLESS-PV a fost acordat de către Comisia Europeană și are ca scop, pe parcursul a patru ani, dezvoltarea de echipamente automatizate de producție fotovoltaică (PV), abordarea industrializării unor procese de producție noi și demonstrarea rentabilității tehnologiei și a conformității cu cerințele pieței și cu cadrele de standardizare în diverse sectoare. Sono Motors va pune la dispoziție cunoștințele și expertiza sa în domeniul fotovoltaicelor integrate în vehicule (ViPV) prin aplicarea acestei tehnologii în trei arhitecturi diferite de vehicule.

Sono Motors a primit prima tranșă de 532.441 de euro în cadrul campaniei #savesion, aflată în desfășurare. În cursul campaniei, compania a primit deja angajamente de plată din partea Comunității sale și a altor surse în valoare de aproximativ 45 de milioane de euro. Acest sprijin face ca Sono Motors să fie posibil să își atingă obiectivul de aproximativ 100 de milioane de euro brut în depozite de rezervare, investiții sau alte surse de finanțare noi sau sporite în următoarele zile. Această sumă este menită să acopere o mare parte a investițiilor până la producția de pre-serie a vehiculului electric solar Sion în 2023 și să declanșeze un efect de domino pozitiv, ca prim pas într-o strategie de finanțare de mare anvergură.

În timpul campaniei, activitatea solară B2B a Sono Motors continuă să genereze venituri. Ca parte independentă a modelului de afaceri, tehnologia solară brevetată de Sono Motors este integrată în vehicule de la alți producători, cum ar fi autobuze, remorci, camioane și camionete. Aceasta furnizează energie pentru o varietate de sisteme ale vehiculelor, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil. Compania a achiziționat deja 23 de parteneri, cum ar fi Scania, CHEREAU, Rhenus Logistics, Mitsubishi Europe și furnizorul de transport public MVG din München.

Sono Motors anunță, de asemenea, că are acum un total de 50 de brevete acordate sau depuse, dintre care 42 sunt pentru tehnologia solară proprie a companiei. Creșterea puternică a numărului de brevete – de la 10 la momentul IPO-ului companiei, în noiembrie 2021 – contribuie la menținerea poziției Sono Motors ca lider de pionierat în domeniul inovației tehnologiei solare. Aceste brevete se referă parțial la aceeași invenție, fiind depuse în jurisdicții diferite.

Schmitz Cargobull, cu 83 de puncte, s-a clasat pe locul întâi la categoria Mediu dein cadrul Trailer Innovation, concurând cu semiremorca aerodinamică S.CS Ecoflex cu Power Curtain și Eco Pack, care a fost prezentată și clienților români la începutul verii.

Reamintim că gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration permit o economie de carburant de până la 5% și este disponibilă în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS.

EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ performanța transportului și manevrarea.

În funcție de tipul transportului, gama Eco poate fi echipată cu prelată standard sau Power Curtain care nu necesită obloane și de aceea reduce și mai mult consumul nu numai din aerodinamică, ci și din greutatea proprie mai mică.

Ca și celelalte semiremorci Schmitz cu prelată, Eco beneficiază de toate certificatele, deoarece are la bază același șasiu înnoit Modulos, care, datorită conceptului modular, permite un design interior flexibil și diverse modalități de ancorare.

Dintre cele trei modele ale noii game, EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.

Pe locul al doilea, cu 75 de puncte a fost Sono Motors, care a înscris în competiție un vehicul cu panouri solare fotovoltaice (ViPV), iar pe locul al treilea, cu 73 de puncte, a fost Thermo King, cu sistemul Axlepower, realizat împreună cu BPW, care reprezintă o nouă tehnologie pentru refrigerarea remorcilor cu emisii zero.